|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / DID1N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
DID1N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika francouzštiny 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je připravit studenty na praktické využití získané odbornosti ve výuce francouzského jazyka. Kurz se zaměřuje především na současné tendence ve výuce cizího jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou splnění kurzu je pravidelná docházka, aktivní účast na seminářích a vypracování seminární práce (inovativní zpracování zadaného tématu).
|
Obsah
|
1. Didaktika cizích jazyků a její vývoj
2. Role učitele, role žáka
3. Didaktické a metodické principy ve výuce cizího jazyka
4. Stanovení cílů a obsahů výuky cizího jazyka
5. Organizace vyučování
6. Typologie cvičení
7. Hodnocení a klasifikace
8. Problematika chyby, jazykové interference, transfer
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.
-
Základní:
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia, 2006.
-
Rozšiřující:
Moirand, S. Enseigner et communiquer en langue étrangere. Paris, 1990.
-
Rozšiřující:
Belz, H. ? Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha, Portál, 2001.
-
Rozšiřující:
Bogaards, P. Langues et apprentissage des langues. Paris, 1988.
-
Rozšiřující:
Karsenti, T., Larose, F. L´intégration pédagogique des tic dans le travail enseignant. Sainte-Foy, Presses de l´Université du Québec, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Semestrální práce
|
25
|
Účast na výuce
|
25
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
1/ získání metodologie pro úspěšnou přípravu a organizaci hodiny
2/ schopnost reflektovat potřeby žáka
3/ porozumění komplexní problematice osvojování cizího jazyka |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|