|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / 17L1N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
17L1N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzská literatura 17. a 18. stol. 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Francouzská literatura 17. a 18. století 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s hlavními literárními proudy, jejich představiteli a stěžejními díly francouzské literatury období preciozity a klasicismu.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou splnění předmětu je pravidelná docházka, aktivní účast na seminářích, příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu a přednesení referátu. Zápočet spočívá ve vypracování písemné práce na zadané téma a ústním rozhovoru o zpracovaném tématu.
|
Obsah
|
1. Literární směry a proudy 17. a 18. století v kontextu společenského a historického vývoje (preciozita, klasicismus, osvícenství) 2. Psychologický preciozní román Madame de La Fayette 3. Madame de Sévigné a epistolární literatura 4. Klasicismus a jeho poetika. Nicolas Boileau a eklekticismus jeho doktríny 5. Poezie 17. století, François Malherbe a jeho následovníci 6. La Fontaine 7. Blaise Pascal - originalita a jednota jeho myšlení 8. René Dscartes. Principy karteziánismu 9. Tragédie a komedie období klasicismu. 10. Corneille 11. Racine 12. Moli?re 13. Moralisté a autoři fragmentární literatury
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Deshusses, P. (1984). Dix siecles de la littérature française. Paris: Bordas.
-
Základní:
Lagarde, A.- Michard, L. (1997). XVIIe siecle. Paris: Bordas.
-
Rozšiřující:
Šrámek, J. (2012). Panorama francouzské literatury 1. Brno.
-
Doporučená:
Mitterand, H. (1987). Littérature XVIIe siecle. Paris: Nathan.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Účast na výuce
|
25
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
žádné |
Získané způsobilosti |
-porozumění vývoje francouzské literatury období klasicismu na pozadí společenských a kulturních změn
-osvojení schopnosti pracovat s literární terminologií
-zdokonalení dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu, aplikovat různé historické i současné metody literární analýzy na konkrétní texty
-rozvinutí schopnosti odborné polemiky |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|