|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KPV / WSVPX
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPV
/
WSVPX
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Didaktický seminář - práce se žáky SVP
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
2
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Konzultace
3
[Hours/Semestr]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
No
|
Optional course
|
No
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course evaluation by students
|
This version of the Course has never been evaluated or has been evaluated by 10 % of attending students.
Other evaluations
|
Course objectives:
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
" interpretovat a charakterizovat vyučovací proces v návaznosti na integraci žáků ve třídě;
" diferencovat výuku pro individuální potřeby žáků v návaznosti na jejich integraci;
" specifikovat jednotlivé vyučovací metody pro individuální potřeby žáků v návaznosti na jejich integraci;
" uspořádat vzdělávací strategii výuky ve třídě pro individuální potřeby žáků v návaznosti na jejich integraci
" analyzovat kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp pro žáky integrované;
" analyzovat, hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií s individuálním přístupen k žákům integrovaným;
" analyzovat třídní vzdělávací plán učitele s přihlédnutím i integraci žáků e třídě;
" popsat a vysvětlit postup tvorby vzdělávacího programu pro žáky s ISP.
|
Requirements on student
|
- aktivní účast ve výuce
- písemné zpracování seminárních úkolů - vytvoření předmětového portfolia
|
Content
|
Témata:
1. Aktuální řešení speciálních vzdělávacích potřeb v praxi primárního vzdělávání v souladu s platnou legislativou
2. Pedagogická diagnostika (motorika, percepce, komunikační dovednosti, rozumové schopnosti, sociálně-emoční chování žáka,...)
3. Oblasti a obsah podpůrných opatření (organizace výuky, modifikace vyučovacích metod a forem, úprava obsahu vzdělávání, pomůcky, hodnocení, příprava na výuku, úprava prostředí, práce s třídním kolektivem,...)
4. Stupně podpůrných opatření
5. Povinnosti pedagogických pracovníků v implementaci vyrovnávacích a podpůrných opatření
6. Tvorba IVP a PLPP
7. Žák s potřebou podpory z důvodu zdravotního stavu
8. Žák s narušenou komunikační schopností
9. Žák se specifickou poruchou učení, pozornosti a chování, žák s PAS
10. Žák z odlišných kulturních a životních podmínek, s odlišným mateřským jazykem
11. Žák nadaný či mimořádně nadaný s přidruženými speciálními vzdělávacími potřebami
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2001.
-
Recommended:
Jucovičová, D., Žáčková, H., Budíková, J., Bartošová, B., & Šauerová, A. (2009). Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H.
-
Recommended:
Machů, E. (2010). Nadaný žák. Brno.
-
Recommended:
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003.
-
Recommended:
VALENTA, M. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace.. Olomouc, 2003.
-
Recommended:
ŠMELOVÁ, E. a kol. Společenské aspekty inkluze. 1. vydání. Olomouc: UP, 2017. ISBN 978-80-244-4911-1.
-
Recommended:
Pokorná,V. (2001). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
-
Recommended:
VALENTA, M. a kol. Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Vydání 1.. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-0621-9.
-
Recommended:
Kostelecká Yvona. (2013). Žáci-cizinci v základních školách: fakta, analýzy, diagnostika. Praha.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
- |
Competences acquired |
- |
Teaching methods |
- Monologic Lecture(Interpretation, Training)
- Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
- Work with Text (with Book, Textbook)
- Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
Assessment methods |
- Student performance
- Analyssis of the Student's Portfolio
|
|
|
|