|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / WPP3X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
WPP3X
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Primární pedagogika 3 (Škol. management)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být připraveni definovat základní pojmy a problémy obecného a školského managementu a aplikovat poznatky obecného managementu a školského managementu v řízení školy, a to zejména na tom druhu a typu školy, pro který se profesně připravují.
Účastník studia bude schopen:
- správně používat základní pojmy managementu,
- vysvětlit pojetí školy jako specifické organizace a transformačního systému,
- vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí školy mohou ovlivňovat její existenci i činnost, použít techniku analýzy SWOT v podmínkách konkrétní školy,
- aplikovat základní poznatky o řízení do prostředí základní školy,
- vyjmenovat základní právní normy a koncepční dokumenty týkající se základních škol a jejich pracovníků, umět je vyhledat a orientovat se v nich,
Účastníci studia budou po absolvování výuky nakloněni myšlence, že každý pracovník základní školy je její důležitou součástí a nese svůj díl odpovědnosti na kvalitě práce i image školy.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce
- zpracování seminární práce
|
Obsah
|
Základní pojmy obecného managementu, základní představy o řízení
Řízení školství, státní správa a samospráva ve školství
Zřizování a financování škol
Plánování ve školství
Organizační struktury ve školství
Procesy mikrořízení školy
Vedení lidí
Kontrola ve školství a ve škole - vnější a vnitřní evaluace práce škol
Kultura a image školy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SVĚTLÍK, J. Marketing školy.. Zlín: EKKA, 1996.
-
Doporučená:
STÝBLO, J. Personální management. Praha : Grada, 1993.
-
Doporučená:
FISCHER,W.A., SCHRATZ, M. Vedení a rozvoj školy. Brno, 1997. ISBN 80-85931-34-6.
-
Doporučená:
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky.. Olomouc.
-
Doporučená:
OBST, O., PRÁŠILOVÁ, M. (2002). Základy školského managementu.. Olomouc.
-
Doporučená:
OBST, O. Základy školského managementu pro učitele. Olomouc : VUP, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|