|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / TXE@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
TXE@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická praxe v elem. třídě ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
15
[DNY/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
" definovat specifika 1. třídy ZŠ,
" demonstrovat vztah sluchové a zrakové percepce, školní připravenosti a školní zralosti v závislosti na elementárním čtení a psaní;
" objasnit vztah současných písemných předloh ve výuce na základní škole;
" vyzkoušet grafomotorické a předčtenářské dovednosti dětí pod vedením cvičného učitele;
" analyzovat kvalitu a obtížnost učebnic se zaměřením na čtení a psaní (Živé abecedy, Slabikáře, čítanky, písanky) ;
" vyzkoušet a aplikovat analyticko -syntetickou výukovou metodu (genetickou a globální) ve výuce elementárního čtení a psaní ;
" provést analýzu žáků v elementární třídě dle udělených odkladů školní docházky;
" uvést vztah mezi udělením odkladu školní docházky žákovi a následně jeho úspěšností v elementární třídě.
Výstupem náslechové pedagogické praxe je hospitační protokol vytvořený na základě analýzy vyučovacího procesu s pedagogem v disciplíně Didaktika elementárního čtení a psaní.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti předloží k zápočtu hospitační záznamy, přípravy na mikrovýstupy a potvrzený "Výkaz pedagogické praxe" .
Reflexe praxe proběhne pod vedením metodika ve skupině studentů s oporou o hospitační záznamy a vyhodnocení realizovaných mikrovýstupů v zápočtových termínech.
Požadavky pro studenty s ISP:
Student si samostatně zajistí školu pro realizaci praxe v plném rozsahu. Předloží k zápočtu hospitační záznamy, přípravy na mikrovýstupy a potvrzený "Výkaz pedagogické praxe" .
Reflexe praxe proběhne formou individuální konzultace s metodikem praxe s oporou o hospitační záznamy a vyhodnocení realizovaných mikrovýstupů v zápočtovém termínu.
|
Obsah
|
Témata:
- analýza vyučovacího procesu - náslechová praxe a její reflexe
- pozorování prvků a postupů analyticko - syntetické metody ve výuce elementárního čtení a psaní
- pozorování prvků a postupů genetické a globální metody ve výuce elementárního čtení a psaní
- problematika laterality z pohledu pedagoga v 1. třídě ZŠ
- rozvoj čtenářských a písařských dovedností v elementární třídě
- pozorování projevů specifických poruch učení v elementární třídě z pohledu pedagoga
- práce s žáky s poruchami pozornosti - pedagogická diagnostika, možnosti individualizace výuky
- problematika odkladu školní docházky
- způsoby hodnocení žáků
- specifika motivace žáka 1.ročníku
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Fasnerová, M, Stolinská, D. (2012). Pedagogická praxe. Hanex, Olomouc.
-
Doporučená:
FASNEROVÁ, M. (2018). Prvopočáteční čtení a psaní. Vydání 1.. Praha: Grada.
-
Doporučená:
SPÁČILOVÁ, H., ŠUBOVÁ, L. (2004). Příprava žáka na psaní. Olomouc : UP.
-
Doporučená:
SANTLEROVÁ, K., SÝKOROVÁ, H. (1994). Rozvoj grafomotoriky v předškolním věku. Brno : CDVU.
-
Doporučená:
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha Grada.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|