|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / TTV@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
TTV@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie tělesné výchovy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
59 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
" chápat tělesnou kulturu jako součást vývoje kultury lidstva,
" vymezit kinantropologii jako vědní obor, její předmět, orientovat se v základní terminologii a používat ji v dalších navazujících disciplínách z oblasti tělesné výchovy,
" orientovat se v teoretických východiscích procesu tělesné výchovy z hlediska vztahu teorie a praxe, historie a antropomotoriky, charakterizovat základní pojmy v tělesné výchově,
" vysvětlit význam tělesných cvičení pro zdraví jedince a znát důsledky hypokineze
" chápat problematiku pohybové aktivity dětí a její specifika v kontextu zdravého životního stylu,
" orientovat se v metodice výzkumu v tělesné výchově.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce
- úspěšné absolvování testu
|
Obsah
|
Témata:
Tělesná kultura jako součást vývoje kultury lidstva, její charakteristika, struktura a funkce v životě jednotlivce a společnosti.
Předmět kinantropologie, pohyb, pohybová činnost, pohybová aktivita a tělesná cvičení.
Pohybové schopnosti, jejich biologický základ, struktura, zjišťování úrovně pohybových schopností.
Pohybové dovednosti, motorické učení, zjišťování úrovně pohybových dovedností.
Základní pojmy (výkon, výkonnost, zdatnost - zdravotně orientovaná zdatnost).
Terminologie v tělesné výchově.
Pohybová aktivita v kontextu zdraví, optimální pohybový režim dítěte,
Tělesná cvičení.
Školní tělesná výchova, její historie, koncepce školní tělesné výchovy v ČR a v zahraničí, cíle tělesné výchovy v ČR.
Bio-psycho-sociální specifika tělesné výchovy dětí v mladším školním věku, individuální přístup.
Aplikovaná tělesná výchova.
Metody výzkumu v tělesné výchově.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VESPALEC, T., ZVONAŘ, M. a PAVLÍK, J. (2014). Antropomotorika. Brno.
-
Základní:
Dylevský, Ivan. (2012). Dětský pohybový systém. Praha.
-
Základní:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd.. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Základní:
MĚKOTA, K. NOVOSAD, J. (2007). Motorické schopnosti. Olomouc.
-
Základní:
MĚKOTA, K., CUBEREK, R. (2007). Pohybové dovednosti - činnosti - výkony.. Praha.
-
Základní:
ALLEN, K. EILEEN, MAROTZ, LYNN R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. 1. vyd.. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
-
Základní:
HODAŇ, B. (2000). Úvod do tělesné kultury. Olomouc.
-
Doporučená:
HÁJEK, J. Antropomotorika, 2. přeprac. vyd.. Praha: UK v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-598-0.
-
Doporučená:
DYLEVSKÝ, Ivan. Kineziologie: základy strukturální kineziologie. 1. vyd.. Praha: Triton, 2009. ISBN 978-80-
7387-324-.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student získá přehled základních poznatků z oblasti tělesné kultury a orientaci v základních pojmech z kinantropologie. Seznámí se v významem pohybové aktivity v kontextu zdraví a strukturou optimálního pohybového režimu dne dítěte při zohlednění bio-psycho-sociálních specifik. Zorientuje se v základní terminologii v dané oblasti. Získá přehled o vývoji školní tělesné výchovy na našem území, jejích cílech a úkolech. Osvojí si základní poznatky z oblasti aplikované tělesné výchovy. Zorientuje se v možnostech výzkumu v oblasti tělesné výchovy a pohybové aktivity. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|