|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / SZZPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
SZZPD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Předškolní pedagogika s didaktikou a ZP
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Předškolní pedagogika s didaktikou a základy psychologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
46 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student v rámci SZZ prokáže znalosti z oblasti předškolního vzdělávání v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, dále se soudobými teoriemi vzdělávání a tvorbou kurikula mateřské školy. Na základě teoretických znalostí specifik dítěte předškolního věku bude schopen aplikovat poznatky do edukační reality, a to v souladu se současnými trendy v předškolním vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Vybavenost základními pedagogickými a psychodidaktickými kompetencemi k vyučování a výchově.
|
Obsah
|
Obsah státní závěrečné zkoušky je shrnutím poznatků, dovedností a aplikačních přístupů z profilových disciplín studijního programu. Rozsah státní závěrečné zkoušky odpovídá "Studijnímu a zkušebnímu řádu PdF UP".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Komenský, J. A., & Havelka, T. Informatorium školy mateřské. Praha: Academia, 2007. ISBN 9788020014511.
-
Základní:
Šmelová, E. Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn: teorie a praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 8024413736.
-
Základní:
ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola. Teorie a praxe I.. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0945-8.
-
Základní:
Petty, G., & Kovařík, Š. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.
-
Základní:
Šmelová, E. Ohlédnutí do historie předškolní výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. ISBN 9788024422381.
-
Základní:
Kollariková, Z., Pupala, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha, 2001.
-
Základní:
VÚP. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha, 2004.
-
Základní:
Bečvářová, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 8071785377.
-
Základní:
Prášilová, M. Tvorba vzdělávacího programu. V Praze: Triton, 2006. ISBN 8072547127.
-
Základní:
Rýdl, K., & Šmelová, E. Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869?2011). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3033-1.
-
Doporučená:
Autoevaluace školy
(Svobodová, D., Vašťatková, J., & Chadt, K.)
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. Didaktika primární školy. Olomouc : UP, 2005. ISBN 80-244-1236-5.
-
Doporučená:
VAVRDOVÁ, A. Didaktika vlastivědy. Olomouc : UP, 2009. ISBN 978-80-244-2263-3.
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
Šmelová, E., Petrová, A., & Souralová, E. Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3345-5.
-
Doporučená:
Průcha, J. Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.
-
Doporučená:
RAŠKOVÁ, M. Úvod do elementárního učení o přírodě a společnosti. (Historie, současnost a perspektivy prvouky). Olomouc : VUP, 1999. ISBN 80-244-0030-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Splnění studijních povinností v plném rozsahu daném akreditací příslušného oboru. |
Získané způsobilosti |
Úspěšným složením této státní závěrečné zkoušky studenti splní dílčí část povinností potřebných k absolvování příslušného oboru. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|