|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / MPD@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
MPD@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika primárních pohyb. dovedností
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktika primárních pohybových dovedností
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
" chápat mechanismus motorického učení u dětí v předškolním věku,
" objasnit faktory, které působí v motorickém učení,
" předvést ukázku vybraných motorických dovedností,
" aplikovat didaktické metody a postupy osvojování pohybových dovedností u dětí předškolního věku,
" využívat získané vědomosti a dovednosti v řízených pohybových aktivitách v MŠ,
" hodnotit výkony dětí a umět zdůvodnit hodnocení,
" uplatňovat zásadu bezpečnosti při pohybových aktivitách dětí.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru:
- min. 80% aktivní účast ve výuce (100 % účast na poučení BOZP v 1. hodině + didaktickém výstupu studenta)
- didaktický výstup na zvolené téma (téma student volí v 1. výukové hodině semestru)
- seminární práce: písemná příprava na didaktický výstup
- úspěšné zvládnutí kontrolních cviků
|
Obsah
|
Témata
Primární pohybové dovednosti: lokomoční - chůze, běh, poskoky a skoky; manipulační - hody, chytání, driblování, kop, odbití. Technika jejich provedení, metody a postupy vhodné při osvojování těchto dovedností v předškolním věku. Příprava na pohybové aktivity - rozcvičení. Motorické učení, rozlišení příčiny a následku chyby, formulace korekčních instrukcí. Základní cvičební tvary, jejich správné provedení, nácvik ukázkového provedení, názorná aplikace metody pohybového kontrastu. Metodika základních akrobatických dovedností (kotouly, stoj na lopatkách). Průpravná cvičení pro nácvik odrazu z trampolínky, odraz a doskok. Pohyb po zvýšené ploše - obměny chůze s doprovodnými pohyby paží, obraty, rovnovážné polohy, poskoky a skoky. Dodržování bezpečnostních zásad, nácvik konkrétních technik dopomoci a záchrany.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
pohybové schopnosti na úrovni umožňující úspěšné absolvování výuky |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|