|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / KUTV@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
KUTV@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tělesná výchova s didaktikou 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
36 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- pochopit interakční strukturu základních faktorů didaktického procesu v TV,
- plánovat různé organizační didaktické formy tělesné výchovy ve školní praxi,
- aplikovat didaktické zásady ve výchovně-vzdělávacím procesu tělesné výchovy,
- orientovat se v učebních činnostech učitele v tělesné výchově,
- plánovat využití didaktických metod, postupů a stylů ve vyučovací hodině tělesné výchovy,
- zpracovat přípravu na vyučovací hodinu tělesné výchovy, orientovat se v problematice přípravy IVP pro žáka se SVP,
- hodnotit úroveň pohybových schopností a osvojení pohybových dovedností žáka,
- pochopit faktory bezpečnosti a ochrany zdraví žáků v různých organizačních formách tělesné výchovy,
- orientovat se v legislativě vztahující se ke školní tělesné výchově, orientovat se v podmínkách Tv
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce 80 %,
- správně zpracovaná příprava na VJ TV
- didaktický výstup na základě zpracované přípravy na VJ TV
- portfolio z oblasti tělesné výchovy
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Obsah
|
Význam pohybové aktivity v kontextu ontogeneze dítěte. Motorika dítěte. TV v kurikulárních dokumentech Cíle a úkoly TV na 1. stupni ZŠ. Fyziologická účinnost pohybové aktivity a možnosti monitoringu v mladším školním věku. Organizační formy TV jako součást optimálního pohybového režimu žáka. Plánování organizačních forem TV v rámci ŠVP. Učební činnosti učitele - aplikace didaktických zásad, metod, postupů a stylů v TV a jejich specifika u dětí mladšího školního věku. Příprava učitele na výuku tělesné výchovy (VJ TV, tělovýchovná vycházka, terénní výuka, kurzy plavání a základů lyžování, TV v ostatních předmětech a pohybová aktivita o přestávkách). Bezpečnost v organizačních formách tělesné výchovy, legislativa vztahující se k bezpečnosti žáka v TV. Podmínky v tělesné výchově. Samostatné didaktické výstupy studentů ve vyučovacích hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní škol.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fialová, L., & Rychtecký, A. (2002). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum.
-
Základní:
Vilímová,V. (2002). Didaktika tělesné výchovy. Brno.
-
Základní:
Kučera, M., Kolář, P., Dylevský, I., et al. (2011). Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén.
-
Základní:
Miklánková, L. Tělesná výchova na 1. stupni škol. Olomouc.
-
Základní:
Miklánková, L. Tělesná výchova pro 1. stupeň škol (základní gymnastika). Olomouc.
-
Doporučená:
Miklánková, L. Tělesná výchova metodicky, bezpečně a efektivně. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2506-1.
-
Doporučená:
MIKLÁNKOVÁ, L. Základy gymnastiky, Akrobacie a cvičení na nářadí (nejen) pro 1. stupeň základních škol. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3639-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
způsobilosti umožňující zvládnout požadavky výuky |
Získané způsobilosti |
Získat způsobilost vést efektivně vyučovací epizody tělesné výchovy dětí mladšího školního věku, zohledňovat individuální zvláštnosti v rozvoji motoriky, rozvíjet pohybové schopnosti a dovednosti v podmínkách školní tělesné výchovy. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|