|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / KTET@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
KTET@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie tělesné výchovy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
30 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- chápat tělesnou kulturu jako součást vývoje kultury lidstva,
- vymezit kinantropologii jako vědní obor, její předmět, orientovat se v základní terminologii a používat ji v dalších navazujících disciplínách z oblasti tělesné výchovy,
- orientovat se v teoretických východiscích procesu tělesné výchovy z hlediska vztahu teorie a praxe, historie a antropomotoriky, charakterizovat základní pojmy v tělesné výchově,
- vysvětlit význam tělesných cvičení pro zdraví jedince a znát důsledky hypokineze
- chápat problematiku pohybové aktivity dětí a její specifika v kontextu zdravého životního stylu, - orientovat se v metodice výzkumu v tělesné výchově.
|
Požadavky na studenta
|
-aktivní účast ve výuce 70 %
- úspěšné absolvování testu
|
Obsah
|
Témata
Tělesná kultura jako součást vývoje kultury lidstva, její charakteristika, struktura a funkce v životě jednotlivce a společnosti.
Předmět kinantropologie, pohyb, pohybová činnost, pohybová aktivita a tělesná cvičení.
Pohybové schopnosti, jejich biologický základ, struktura, zjišťování úrovně pohybových schopností.
Pohybové dovednosti, motorické učení, zjišťování úrovně pohybových dovedností.
Základní pojmy (výkon, výkonnost, zdatnost ? zdravotně orientovaná zdatnost).
Terminologie v tělesné výchově.
Pohybová aktivita v kontextu zdraví, optimální pohybový režim dítěte, Tělesná cvičení.
Školní tělesná výchova, její historie, koncepce školní tělesné výchovy v ČR a v zahraničí, cíle tělesné výchovy v ČR.
Bio-psycho-sociální specifika tělesné výchovy dětí v mladším školním věku, individuální přístup. Aplikovaná tělesná výchova.
Metody výzkumu v tělesné výchově.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ješina, O., Kudláček, M., Janečka, Z., Kukolová, P., Nekudová, B., Němcová, D., Rybová, L., & Štěrbová, D. (2011). Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Základní:
DYLEVSKÝ, I. (2012). Dětský pohybový systém. Praha.
-
Základní:
APPELT, K., & LIBRA, M. (1998). Gymnastické názvosloví. Praha: Karolinum.
-
Základní:
MĚKOTA, K. NOVOSAD, J. (2007). Motorické schopnosti. Olomouc.
-
Základní:
MĚKOTA, K., CUBEREK, R. (2007). Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc.
-
Základní:
Hendl, J. (2006). Přehled statistických metod zpracování dat. Portál, Praha.
-
Základní:
ALLEN, K. Eileen, MAROTZ, Lynn R. (2002). Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let.Vyd. 1.. Praha.
-
Základní:
HODAŇ, B. (2000). Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc.
-
Základní:
Appelt, K., Libra, M., & Stejskalová, I. (2004). Základy názvosloví tělesných cvičení. Praha: Palestra.
-
Doporučená:
VESPALEC, T., ZVONAŘ, M. a PAVLÍK, J. (2014). Antropomotorika. Brno.
-
Doporučená:
HÁJEK, J. (2012). Antropomotorika, 2. přeprac. vyd.. Praha.
-
Doporučená:
DYLEVSKÝ, Ivan. (2009). Kineziologie: základy strukturální kineziologie.Vyd. 1.. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|