|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / KMDT@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
KMDT@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika TV
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
" orientovat se v interakční struktuře vztahů a prvků procesu TV v MŠ,
" popsat organizační formy TV dětí předškolního věku v ŠVP v MŠ,
" plánovat pohybové aktivity jako činnosti s výchovným, vzdělávacím, zdravotním a prožitkovým aspektem,
" orientovat se v činnostech učitele v MŠ,
" prakticky realizovat organizační formy TV v MŠ,
" uplatňovat zásadu bezpečnosti při pohybových aktivitách dětí.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce 50 %,
- úspěšné absolvování zkoušky (písemně - Moodle)
- seminární práce: správně zpracovaná příprava na pohybové aktivity v MŠ
|
Obsah
|
Témata:
Základní pojmy v pedagogické kinantropologii. Struktura didaktického procesu v TV, činitelé v didaktickém procesu TV. Cíle a úkoly TV v MŠ. Problematika organizačních forem TV v MŠ - rozsah, obsah, využitelné prostředky.
Učební činnost učitele - didaktické principy, didaktické postupy a metody, aplikace didaktických stylů v TV. Plánování pohybových aktivit v ŠVP a v denním režimu MŠ. Příprava učitele na organizační formy TV v režimu MŠ. Bezpečnost při tělovýchovných aktivitách. Legislativa vztahující se k činnostem tělovýchovného charakteru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vilímová,V. (2002). Didaktika tělesné výchovy. Brno.
-
Základní:
Miklánková, L. Tělesná výchova pro 1. stupeň škol (základní gymnastika). Olomouc.
-
Základní:
Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha.
-
Doporučená:
Miklánková, L. Environmentální stimuly v pohybové aktivitě dětí předškolního věku. Olomouc.
-
Doporučená:
Dvořáková, H. (2001). Sportujeme s nejmenšími dětmi. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Získat způsobilost vést efektivně vyučovací epizody tělesné výchovy dětí předškolního věku, zohledňovat individuální zvláštnosti v rozvoji motoriky, rozvíjet pohybové schopnosti a dovednosti v podmínkách školní tělesné výchovy.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|