|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / WZAR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
WZAR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aritmetika
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
On-line aktivity
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
17 / 100
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle předmětu:
- seznámit studenty se zápisem přirozeného čísla v číselných soustavách o obecném základu a základními operacemi v těchto soustavách,
- seznámit studenty s konstrukcí číselných oborů
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, zpracování a odevzdání sem. práce, 60% úspěšnost v testu.
|
Obsah
|
Předmět má poskytnout odborný nadhled nad učivem matematiky na základní škole v těchto oblastech:
- základy Peanovské arotmětiky,
- zápis přirozeného čísla v dekadické a z-adické číselné soustavě a operace v těchto soustavách,
- převádění zápisu přirozeného čísla z jedné číselné soustavy do druhé,
- dělitelnost v množině celých čísel, znaky dělitelnosti, dělení se zbytkem,
- rozšiřování číselných oborů - z čísel přirozených na čísla celá, racionální a reálná.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BLAŽEK, J. a kol.: Algebra a teoretická aritmetika 1, 2. Praha: SPN, 1983, 1985.14-514-83, 14-470-85..
-
Doporučená:
EBEROVÁ, J. Základy matematiky 4. Olomouc : Vydavatelství UP, 2005. ISBN 80-244-0954-2.
-
Doporučená:
EBEROVÁ, J. Základy matematiky 6. Olomouc : Vydavatelství UP, 2006. ISBN 80-244-1208-X.
-
Doporučená:
KATRIŇÁK, T. a kol.: Algebra a teoretická aritmetika 1. Bratislava, Praha: ALFA, SNTL, 1985. 63-568-85..
-
Doporučená:
KOPECKÝ, M.: Aritmetika, pracovní skriptum, Olomouc, UP, 1999.
-
Doporučená:
NOVÁK, B., EBEROVÁ, J. STOPENOVÁ, A. Základy elementární matematiky v úlohách. Olomouc : Vydavatelství UP, 2004. ISBN 80-244-0853-8.
-
Doporučená:
ŠALÁT, T. a kol.: Algebra a teoretická aritmetika 2. Bratislava, Praha: ALFA, SNTL, 1986. 63-554-86..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní oborově matematické kompetence získané studiem odborně zaměřených matematických předmětů. |
Získané způsobilosti |
Poznatky získané v předmětu WZAR jsou předpokladem pro úspěšné studium dalších předmětů a využití v pedagogické praxi. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Didaktický test
- Seminární práce
|
|
|
|