|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / WSAL1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
WSAL1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Algebra 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
9
[HOD/SEM]
On-line aktivity
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
7 / 100
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je poskytnout hlubší vhled do vybraných partií algebry (polynomy, dělitelnost) za účelem rozšíření a doplnění znalostí získaných z kurzů algebry pro učitelské studium matematiky pro 2. stupeň ZŠ.
Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
|
Požadavky na studenta
|
Pochopit rozdíly mezi funkčním a algebraickým polynomem, samostatně řešit úlohy o polynomech.
Zápočet bude udělen v případě, že v poslední povinné konzultaci student v rámci kontrolního testu vyřeší alespoň 2 ze 3 zadaných cvičení - tato jsou formulována v závěru každé kapitoly předepsané pro předmět Algebra 1 učebnice Blažek J. a kol.: Algebra a teoretická aritmetika 2 (tedy všechna cvičení ze stran 57 - 185). Je proto doporučeno si všechna cvičení dopředu vyřešit; při testu bude možno tato VLASTNÍ řešení použít - bude však nutno prokázat aktivní porozumění předvedených řešeních! Dále bude nutno prokázat základní znalost látky (především definic a vět (bez důkazů)) v rozsahu všech předepsaných kapitol učebního textu (strany 57 - 185).
|
Obsah
|
Polynomy
Algebraická a funkční definice polynomů.
Okruhy
Ideály, faktorové okruhy. Homomorfní zobrazení okruhů.
Dělitelnost a její použití
Největší společný dělitel a nejmenší společný násobek. Eukleidovské a Gaussovy obory integrity. Dělitelnost v oboru integrity celých čísel a v oboru integrity celých Gaussových čísel. Kongruence v oboru integrity celých čísel. Dělitelnost v oboru integrity polynomů jedné neurčité nad oborem integrity celých čísel. Adjunkce, algebraické a transcendentní prvky. Kořenové a rozkladové těleso polynomu, těleso algebraicky uzavřené.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Blažek, J. a kol. Algebra a teoretická aritmetika 2. 1985.
-
Doporučená:
BLAŽEK, J. a kol.:. Algebra a teoretická aritmetika 1. Praha: SPN, 1985.
-
Doporučená:
Bican L. Lineární algebra. SNTL Praha, 1979.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Aktivní znalost algebry v rozsahu učitelského studia matematiky pro 2. stupeň ZŠ. |
Získané způsobilosti |
Schopnost abstrakce relací a operací v číselných oborech do obecnějších oborů integrity. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|