|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / MKZ@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
MKZ@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Matematika v kurikulu základní školy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
39
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
39 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Matematika v kurikulu základní školy je zahájení didaktické přípravy studentů na konci bakalářského studia po skončení jejich matematické přípravy, po které bude následovat jejich další příprava v navazujícím studiu učitelství matematiky pro 2. stupeň ZŠ. Studentům budou předkládány matematické úlohy dle obsahu kurikula matematického vzdělávání pro 2. stupeň ZŠ na kterých budou uplatňovány různé metody řešení.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Učivo dle RVP ZV
vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
2. stupeň
Tematický okruh:
ČÍSLO A PROMĚNNÁ
Učivo
- dělitelnost přirozených čísel - prvočíslo, číslo složené, násobek, dělitel, nejmenší společný násobek, největší společný dělitel, kritéria dělitelnosti
- celá čísla - čísla navzájem opačná, číselná osa
- desetinná čísla, zlomky - rozvinutý zápis čísla v desítkové soustavě; převrácené číslo, smíšené číslo, složený zlomek
- poměr - měřítko, úměra, trojčlenka
- procenta - procento, promile; základ, procentová část, počet procent; jednoduché úrokování
- mocniny a odmocniny - druhá mocnina a odmocnina
- výrazy - číselný výraz a jeho hodnota; proměnná, výrazy s proměnnými, mnohočleny
- rovnice - lineární rovnice, soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Tematický okruh:
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
Učivo
- závislosti a data - příklady závislostí z praktického života a jejich vlastnosti, nákresy, schémata, diagramy, grafy, tabulky; četnost znaku, aritmetický průměr
- funkce - pravoúhlá soustava souřadnic, přímá úměrnost, nepřímá úměrnost, lineární funkce
Tematický okruh:
GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU
Učivo
- rovinné útvary - přímka, polopřímka, úsečka, kružnice, kruh, úhel, trojúhelník, čtyřúhelník (lichoběžník, rovnoběžník), pravidelné mnohoúhelníky, vzájemná poloha přímek v rovině (typy úhlů), shodnost a podobnost (věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků)
- metrické vlastnosti v rovině - druhy úhlů, vzdálenost bodu od přímky, trojúhelníková nerovnost, Pythagorova věta
- prostorové útvary - kvádr, krychle, rotační válec, jehlan, rotační kužel, koule, kolmý hranol
- konstrukční úlohy - množiny všech bodů dané vlastnosti (osa úsečky, osa úhlu, Thaletova kružnice), osová souměrnost, středová souměrnost
Tematický okruh:
NESTANDARDNÍ APLIKAČNÍ ÚLOHY A PROBLÉMY
Učivo
- číselné a logické řady
- číselné a obrázkové analogie
- logické a netradiční geometrické úlohy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Aktuální otázky matematického vzdělávání v sekundární škole.
(NOVÁK, B.)
-
Základní:
HERMAN, J., KUČERA, R., ŠIMŠA, J. (2001). Metody řešení matematických úloh I.. Brno:Masarykova univerzita.
-
Základní:
HERMAN, J., KUČERA, R., ŠIMŠA, J. (1997). Metody řešení matematických úloh II.. Brno:Masarykova univerzita.
-
Základní:
Repetitorium matematiky.
(UHLÍŘOVÁ, M.)
-
Základní:
Repetitorium středoškolské matematiky.
(HODAŇOVÁ, J.)
-
Rozšiřující:
FREUDENTHAL, H. (1973). Mathematics as an Educational Task..
-
Doporučená:
CAMPBELL, J. R. (2001). Jak rozvíjet nadání vašich dětí.. Praha.
-
Doporučená:
HYÁNKOVÁ, M., SEDLÁČKOVÁ, V. (1999). Matematika pro zájemce o studium na vysokých školách technických. Praha.
-
Doporučená:
ODVÁRKO, O., CALDA, E., ŠEDIVÝ, J., ŽIDEK, S. (1990). Metody řešení matematických úloh.. Praha.
-
Doporučená:
LOURIDAS S. E., RASSIAS,M. (2013). Problem ? Solving and Selected Topics in Educlidean Geometry. In the Spirit of the Mathematical Olympiads.. Londýn.
-
Doporučená:
KUBÁT, J., HRUBÝ, D., PILGR, J. (1996). Sbírka úloh z matematiky pro střední školy.. Praha.
-
Doporučená:
RIEČAN, B., KOMORNÍK, J., HAVEL, I., VRBA, A. (1983). Seminář a cvičení z matematiky.. Praha.
-
Doporučená:
BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání.. Praha.
-
Doporučená:
DOČKAL, V. (2005). Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý.. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|