|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / KVKG@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
KVKG@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané kapitoly z geometrie
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle: Studenti umí: - definovat konstrukci obrazu bodu v kruhové inverzi; - sestrojit obraz přímky v kruhové inverzi; - sestrojit obraz kružnice v kruhové inverzi; - samostatně řešit konstrukční úlohy s využitím kruhové inverze; - řešit konstrukční úlohy různými metodami; - kuželosečky, klasifikovat jednotlivé typy kuželoseček; - analyzovat, hodnotit a řešit konsstrukční úlohy podle zadaných kritérií.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Témata:
Definování kruhové inverze užitím stereografické projekce.
Řešení konstrukčních úloh s využitím vlastností kruhové inverze.
Řešení konstrukčních úloh různými metodami.
Definice kuželoseček pomocí množin bodů daných vlastností.
Klasifikace kuželoseček užitím transformace souřadnic při studiu kuželoseček.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JUKL, M. (1999). Analytická geometrie kuželoseček a kvadrik.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Základní:
SEKANINA, M., BOČEK, L., KOČANDRLE, M., ŠEDIVÝ, J. (1995). Geometrie 1.. Praha.
-
Základní:
Konstrukční geometrie.
(HODAŇOVÁ, J.)
-
Základní:
Konstrukční geometrie I ? Kuželosečky.
(HODAŇOVÁ, J.)
-
Doporučená:
MATYÁŠEK, F. (1998). Geometrie.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Doporučená:
AKOPYAN, A.V., ZASLAVSKY, A.A. (2007). Geometry of Conics.. United States of America.
-
Doporučená:
BERELE, A., GOLDMAN, J. (2001). Geometry. Theorems and Constructions. Londýn.
-
Doporučená:
LOURIDAS S. E., RASSIAS,M. (2013). Problem ? Solving and Selected Topics in Educlidean Geometry.. London.
-
Doporučená:
MATYÁŠEK, F. (1991). Řešení geometrických úloh pro studující matematiky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|