|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / KMD1@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
KMD1@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika matematiky 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- získat základní, systémově strukturované znalosti didaktiky matematiky na primárním stupni vzdělávání odpovídající úrovni soudobého stavu poznání v kontextu jejího historického vývoje a mezioborových přesahů,
- osvojit si potřebné znalosti vzdělávacího obsahu matematiky základní školy v rozsahu aktuálního předmětového kurikula (RVP ZV), v širších oborově předmětových souvislostech,
- osvojit si dovednost didaktické transformace vzdělávacího obsahu vzhledem ke specifickému charakteru primární školy.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na splnění předmětu:
- splnění požadavků sdělených na úvodním setkání
- 50 % účast
- účast na zápočtovém testu
Požadavky na splnění předmětu pro ISP:
- splnění požadavků sdělených na úvodním setkání
- účast na zápočtovém testu
- seminární práce na zadané téma
|
Obsah
|
- Matematika a didaktika matematiky v profesní přípravě učitele primární školy. Vztah matematiky jako vědy a školské matematiky.
- Transmisivní a konstruktivistické pojetí matematického vyučování.
- Problematika obsahu poznání v matematice primární školy - vzdělávací oblast Matematika a její aplikace v RVP ZV: tematické okruhy Číslo a početní operace, Závislosti, vztahy a práce s daty, Geometrie v rovině a v prostoru, Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Standard vzdělávání - matematika. Pojetí matematické gramotnosti.
- Proces vytváření elementárních matematických pojmů (číslo, geometrické pojmy, relace, operace), jeho teoretické ukotvení a reflexe v reálném matematickém vyučování.
- Učebnice a učební pomůcky pro matematiku primární školy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
NOVÁK, Bohumil. Didaktika matematiky A. Olomouc: Univerzita Palackého 2013. Dostupné z LMS Unifor. http://unifor.upol.cz/pedagogicka/index.php?pageid=5002&id_dbound=7634
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Novák, B. (2013). Didaktika matematiky A.
-
Rozšiřující:
Projekt SUMA JČMF ?Matematika pro všechny?.
-
Doporučená:
Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Molnár, J. et al. (2008). Konstruktivismus ve vyučování matematice.. Olomouc: UP.
-
Doporučená:
Kuřina, F. et al. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha: Academia.
-
Doporučená:
Kuřina, F. et al. (2011). Matematika a řešení úloh. České Budějovice.
-
Doporučená:
Molnár, J. (2007). Učebnice matematiky a klíčové kompetence.. Olomouc: UP.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|