|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMS / PEMUL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMS
/
PEMUL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Soc. a kom. komp. v multimed. prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Sociální a komunikační kompetence v multimediálním prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
13
[HOD/SEM]
Seminář
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
31 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
26
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Plánování a příprava prezentace, kultura a obsahu vyjadřování, management stresu před a při přednášení a otázka efektivní týmové spolupráce.
Práce s prezentačním softwarem s důrazem na MS PowerPoint (jaké vlastnosti by měla mít poutavá prezentace, otázka designu, využití animací aj.).
Jiné formáty pro tvorbu nebo předvádění prezentací (Prezi, Google Prezentace, PDF prezentace).
Práce s postery od jejich tvorba v MS Publisher po prezentaci v limitovaném čase.
Práce s informací, aktuálnost a práce se zdroji. Etická otázka práce s informacemi.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti budou hodnoceni bodovým systémem. Po získání 100 bodů získá student zápočet. Body jsou studentům udělovány následujícím způsobem:
10 bodů za přítomnost v hodině (možno získat 60 bodů)
10 bodů za vypracování domácího úkolu (možno získat 30 bodů)
20 bodů za vypracování závěrečného projektu (možno získat 20 bodů)
Tedy: pokud budete přítomni na všech hodinách, vypracujete všechny 3 domácí úkoly (které vám budou na hodinách zadávány) a přinesete závěrečný projekt - budete ohodnoceni 110 body.
Kdyby nějakým studentům "chyběly body" mohou získávat 10 bodů za speciální domácí úkoly. O ty musí v průběhu studia požádat vyučujícího předmětu (Dr. Mazalovou) a splnit je dle domluveného zadání.
|
Obsah
|
Výuka bude rozdělena do šesti tematických bloků. Každý blok se bude skládat z teoretické a praktické (nácvikové části). Teoretické a praktické části se budou volně prolínat tak, aby byla udržena pozornost studentů a získali pravidelný prostor pro nácvik nových dovedností.
Studijní témata:
1. Komunikace a sebepoznání
2. Racionalita a emoce v médiích
3. Copywriting neboli umění srozumitelně psaných textů
4. Základy etikety a sebeprezentace
5. Představení a práce s programy pro tvorbu prezentací
6. Reflexe a získání zpětné vazby na vlastní projekt
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Chivers, B., & Shoolbred, M. (2007). A Student's Guide to Presentations: Making your Presentation Count.. London.
-
Základní:
Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. Berkeley: New Riders.
-
Základní:
Duarte, N. (2008). Slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations. Canada.
-
Základní:
Carmine, G. (2012). Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse. Jak si získat každé publikum.. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Horňáková, M. (2012). Copywriting. Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají.. Brno: Computer Press.
-
Doporučená:
Špaček, L. (2010). Malá kniha etikety pro každý den.. Praha: Mladá fronta.
-
Doporučená:
King, S. (2015). O psaní. Memoáry o řemesle.. Praha: Knihy Beta.
-
Doporučená:
Basu, A., Faust, L. (2013). Umění úspěšné komunikace; Jak správně naslouchat, řešit konflikty a mluvit s druhými lidmi.. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Cialdini, R. (2012). Zbraně vlivu. Jan Melvil.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student musí dobře ovládat český jazyk. Být komunikativní a ochotný vstupovat do interaktivních aktivit. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu bude student znát svoje komunikační styly. Bude umět komunikovat bez používání "komunikačních faulů", vést konstruktivní dialog a řešit spory bez agrese. Bude umět kriticky pracovat s informacemi, poznat, kdy je informace manipulativní a proč. Bude rozumět sociálnímu kontextu a roli emocí při přijímání informací. Bude umět nakládat s desinformacemi. Další absolventovi kompetence se budou týkat srozumitelnému předávání informací široké veřejnosti. Absolvent bude znát způsoby, jak získat pozornost posluchačů (čtenářů), bude umět správně zvolit komunikační platformu (protože i sebelepší text na špatné platformě přijde vniveč). Absolvent bude také mít nacvičená základní společenská pravidla etikety a vystupování a bude vědět, proč zdvořilost a ohleduplnost jsou důležitým prvkem každé společnosti. |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|