|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPPXS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPPXS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektování a management PP - praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
- prohloubení znalostí z oblasti metod sociální pedagogiky, mimoškolní didaktiky a jejich aplikace při práci s různými skupinami klientů v daném zařízení
- tvorba, plánování a organizace aktivit vhodných pro klienty ve vybraném zařízení
- rozvoj hodnot a obecně etických principů prostřednictvím sociálně-výchovného působení
- uplatnění vědomostí a způsobilostí v oblasti řízení a managementu a jejich aplikace v reálných podmínkách organizací
|
Požadavky na studenta
|
Student se musí na praxi přihlásit. Podmínky pro přihlášení jsou uvedeny na vzdělávacím portále ipraxe.upol.cz. Student je povinen dodržovat smluvený počet hodin na pracovišti (tj. 100% docházka). Od studenta se na pracovišti očekává, že bude svědomitě plnit zadané úkoly katedrou, zároveň se od něho očekává, že se bude během praxe zapojovat aktivně do činností zadaných také mentorem. Student je povinen odevzdat první verzi závěrečné práce (dle metodického formuláře) v termínu do dvou týdnů od data ukončení praxe, jejíž uznání je podmínkou k udělení zápočtu.
Studenti s ISP (po domluvě s mentorem praxe) plní praxi tak jako studenti dálkového studijního programu, podle platné metodiky.
|
Obsah
|
Pedagogická praxe průběžná je individuální a je zaměřena na hlubší vhled do fungování konkrétního organizace se sociální profilací, kde se může uplatnit sociální pedagog.
Studenti si vyberou na základě vlastního zájmu preferované zařízení s cílovou skupinou, kterou odsouhlasí garant praxe. Studenti poznají fungování a chod daného zařízení včetně personálního legislativního a ekonomického zabezpečení. Dále studenti uplatní znalosti z managementu, které nabyli v jednotlivých předmětech. Seznámí se s problémy zařízení, ale i s možnostmi rozvoje. Studenti si vyberou jednu z problémových oblastí (jeden problém) a na základě svých znalostí vypracují návrh realizace změny ve vybrané oblasti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Reitmayerová, E., & Broumová, V. (2012). Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Chabinová, S., Skoumal, J., & Schwartzhoffová, E. (2007). Marketingová strategie rozvoje Střediska volného času Ivančice.
-
Doporučená:
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Naar, D., Dvořáková, I., Zerzáňová, L., & Slejšková, E. Průvodce pro projektové vyučování.
-
Doporučená:
Palermová, Z., Skoumal, J., & Dohnal, T. (2010). Strategie rozvoje DDM Český Těšín.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz), vč. dospělých.
|
Získané způsobilosti |
Způsobilosti získané po absolvování:
- kompetence v oblasti tvorby, plánování a organizování aktivit a projektů vhodných pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky
- kompetence k využívání znalostí a dovedností z odborných předmětů
- znalosti systému poskytovaných služeb, legislativního ukotvení zařízení a dovednosti pro používání metod a forem v různých typech zařízení, v nichž se uplatňuje sociální pedagog
- kompetence sebereflexe ve vztahu k cílové skupině
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor portfolia studenta
- Závěrečná zpráva
|
|
|
|