|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPMED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPMED
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Media Education
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- znalost specifik komunikace ve vztahu ke klasickým sdělovacím prostředkům a internetu a jejich působení na současnou společnost - znalosti a dovednosti v oblasti mediální gramotnosti - znalosti konceptů mediální výchovy a témat uvedené výchovy pro různé skupiny sociální pedagogiky - dovednosti pro tvorbu konkrétních aktivit a programů ke zvýšení mediální gramotnosti u různých skupin a k prevenci mediálních rizik
|
Požadavky na studenta
|
Student vytvoří soubor aktivit, jež povedou k prevenci určeného mediálního rizika u dané skupiny (děti, mládež, specifické skupiny dospělých). Vše musí být zasláno do 15. června 2024.
V přpadě ISP student dochází dle svých možností do semináře, na konci odevzdává svůj projekt do MOODlu.
|
Obsah
|
V současné době hrají média v životě člověka důležitou socializační roli, která často zastíní působení rodiny a školy. Proto je důležité, aby student rozuměl, co je to mediální gramotnost a jak jí dosáhnout - především u různých cílových skupin (tj. např. u dětí a mládeže, dospělých a také seniorů v rámci celoživotního vzdělávání). Student si v tomto předmětu prohloubí své znalosti, jež získal během bakalářského studia o působení klasických sdělovacích prostředků a internetu a jejich mediálních rizik.
Na základě získaných znalostí a dovedností v rámci mediální gramotnosti bude schopen navrhnout příslušné aktivity vhodné k prevenci mediálních rizik u různých skupin pedagogiky.
Témata:
1. Mediální výchova - dějiny mediální pedagogiky, současné koncepty mediální výchovy.
2. Média, tradiční versus nová média, sociální sítě.
3. Média a násilí, gender v médiích, propaganda, rizikové chování na internetu.
4. Působení médií ve společnosti, média a emoce, reklama, public relations.
5. Média a politický vliv.
6. Mediální produkt - obsah, význam a jeho analýza (kritické myšlení).
7. Mediální výchova - konkrétní aktivity - tvorba programů zaměřených na mediální výchovu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Labischová, D. Didaktika mediální výchovy.
-
Doporučená:
Kozák, V. Marketingová komunikace.
-
Doporučená:
Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost.. Praha: Portál, 2003.
-
Doporučená:
Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture.
-
Doporučená:
Bryant, J., Oliver, M. B. Media Effects: Advances in Theory and Research.
-
Doporučená:
Jirák, J. Média pod lupou.
-
Doporučená:
Niklesová, E., Bína, D. Mediální gramotnost a mediální výchova.
-
Doporučená:
Jirák, J., Wolák, R. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání.
-
Doporučená:
Vysekalová, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
-
Doporučená:
Ftorek, J. Public relations jako ovlivňování mínění. 3. rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3926-7.
-
Doporučená:
Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
-
Doporučená:
Scheibe, C.L., Rogow, F. The Teacher´s Guide to Media Literacy.
-
Doporučená:
Musil, J. Úvod do sociální a masové komunikace. Praha, 2005.
-
Doporučená:
McQail, D. Úvod do terorie masové komunikace.
-
Doporučená:
Mičienka, M. - Jirák, J. Základy mediální výchovy.. Praha: Portál, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
- rozšířená teoretická znalost prostředí, v němž působí masmédia, pro praxi v oblasti sociální pedagogiky
- osobnostní rozvoj a kompetence v oblasti mediální gramotnosti
- kompetence k tvorbě a plánování konkrétních aktivit a programů vedoucích ke zvýšení mediální gramotnosti u cílových skupin sociální pedagogiky a k prevenci mediálních rizik
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|