|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPCAN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPCAN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Syndrom CAN
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
16 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKV/PPCN1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář se zabývá příčinami a řešením syndromu CAN u týraných dětí a mládeže. Zabývá se též prevencí tohoto jevu v naší současné společnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti vytvoří ve dvojicích projekt - Intervenční kampaň vztahující se k problematice předmětu (např. syndrom CAN, sexuální zneužívání, domácí násilí, násilí na dětech, týrání). Studenti budou prezentovat kampaň ve výuce.
Předmět bude následně zakončen písemným testem.
Studenti s ISP vytvoří intervenční kampaň vztahující se k problematice předmětu (např. syndrom CAN, sexuální zneužívání, domácí násilí, násilí na dětech, týrání); musí mít alespoň 50% účast na výuce.
|
Obsah
|
Student se postupně seznámí s problematikou syndromu CAN - fyzické, psychické týrání; zanedbávání; sexuální zneužívání; domácí násilí; prevence syndromu CAN a role sociálního pedagoga, legislativa atd.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ševčík, D., & Špatenková, N. (2011). Domácí násilí: kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Matějček, Z. (2007). Po dobrém, nebo po zlém?. Praha: Portál.
-
Doporučená:
GJURIČOVÁ, Š. a kol. (2000). Podoby násilí v rodině. Praha : Vyšehrad.
-
Doporučená:
WEISS, P. a kol. (2005). Sexuální zneužívání dětí.. Praha.
-
Doporučená:
BECHYŃOVÁ, V. a kol. (2007). Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém . Praha.
-
Doporučená:
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě.. Praha, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
Schopnost rozpoznání a řešení syndromu CAN u týraných dětí a mládeže. Prevence před násilím. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Závěrečný projekt
|
|
|
|