|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KVDSJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KVDSJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diagnostika sociálně patologických jevů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- znalost znaků jednotlivých sociálně patologických jevů - znalost výskytu sociálně patologických jevů dle různých sociálních skupin - kompetence pro zhodnocení závažnosti výskytu sociálně patologických jevů u různých sociálních skupin - dovednosti a schopnosti potřebné pro diferenciální diagnostiku jednotlivých jevů - dovednost a schopnost na základě diferenciální diagnostiky vytvořit preventivní či intervenční program
|
Požadavky na studenta
|
Na základě konkrétní kazuistiky student provede diferenciální diagnostiku, daný sociálně patologický jev tedy pojmenuje, zařadí do teoretického rámce a navrhne preventivní a intervenční opatření.
|
Obsah
|
Pedagog by měl být schopen sociálně-výchovné reflexe různých sociálních jevů, tedy i sociálně patologických jevů. Na základě míry společenské závažnosti je možné sociálně patologické jevy klasifikovat na nežádoucí a nebezpečné. Mezi nežádoucí sociálně patologické jevy jsou řazeny např. chudoba, nezaměstnanost, bezdomovectví, poruchy příjmu potravy, mezi nebezpečné pak např. šikana, domácí násilí, rasismus či sektářství. Sociální pedagog by měl mít nejen základní povědomí o jednotlivých typech sociálně patologických jevů, ale měl by být schopen jednotlivé jevy v praxi diagnostikovat. Na základě diferenciální diagnostiky by pak měl být schopen navrhnout odpovídající prevenci a intervenci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://edis.upol.cz/cmtf
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Peck, D., Dolch, N. A. Extraordinary Behavior; A Case Study Approach to Understanding Social Problems.
-
Doporučená:
NIKL, J. Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci. . Praha, 2000.
-
Doporučená:
PEŠATOVÁ, I. Sociálně patologické jevy u dětí školního věku. Liberec, 2007.
-
Doporučená:
VYKOPALOVÁ, H. Sociálně patologické jevy v současné společnosti.. Olomouc: UP Olomouc, 2001.
-
Doporučená:
KRAUS, B., HRONCOVÁ, J. Sociální patologie.. Hradec Králové : Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-896-3.
-
Doporučená:
Fišer, S., Škoda, J. Sociální patologie: analýza příčin a možností ovlivňování sociálně patologických jevů.
-
Doporučená:
Sekot, A. Úvod do sociální patologie.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
10
|
Celkem
|
10
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny |
Získané způsobilosti |
- rozšířená teoretická základna pro praxi v oblasti sociální pedagogiky - mezioborový nadhled - kompetence k organizaci, provádění a využívání diagnostických postupů - kompetence k tvorbě individuálních plánů pro různé sociální skupiny
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|