|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KVATP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KVATP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Art Therapy for Pedagogues
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
4
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- vymezit pojmy arteterapie a artefiletika, - vymezit oblasti využití arteterapie a artefiletiky, - znalost metod a postupů využitelných v sociálně-výchovné praxi, - zakotvenost těchto metod v teorii.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a na závěrečné reflexi.
|
Obsah
|
Expresivní terapie jsou považovány za jednu z možností jak pracovat s různými sociálními skupinami. Využití expresivních terapií v sociálně-výchovném kontextu je možné jen na základě dobrého teoretického vymezení disciplíny a vymezení základních kompetencí pro tento typ práce. V rámci tohoto semináře tak studenti nebudou vedeni k terapeutickému využívání arteterapie, ale k efektivnímu využívání prvků arteterapie ve výchově a k efektivnímu využívání artefiletiky při práci s různými sociálními skupinami.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://edis.upol.cz/cmtf
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Anderson, F. E. Art for all children: approaches to art therapy for children with disabilities.
-
Doporučená:
Wadeson, H. Art Psychotherapy.
-
Doporučená:
Poměšilová, P., Sobková, P. Arteterapie a artfiletika nejen pro sociální pedagogy.
-
Doporučená:
Slavík, J. Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika.. Praha: Karolinum, 1997.
-
Doporučená:
CAMPBELLOVÁ, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.
-
Doporučená:
Case, C., Dalley, T. The Handbook of Art Therapy.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění : teorie a praxe artefiletiky.. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
-
Doporučená:
Slavík, J., Wawrosz, P. Umění zážitku, zážitek umění II. díl. UK 2004.. Praha, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
5
|
Celkem
|
5
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
- mezioborový nadhled
- kompetence pro využití prvků arteterapie v sociálně-výchovné praxi
- kompetence pro využití aretefiletiky v sociálně-výchovné praxi
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Grafické a výtvarné činnosti
|
Hodnotící metody |
- Rozhovor
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|