|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPZAN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPZAN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy andragogiky
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Základy andragogiky je, aby studenti uměli definovat současné pojetí andragogiky a její vztah k sociální pedagogice a rovněž si zapamatovat základní andragogické pojmy a rozumět jim. Zároveň je cílem představit studentům druhy vzdělávání dospělých a roli. Také budou schopni určit možnosti současného pojetí distanční formy vzdělávání dospělých, vyjádřit základní pojmy v personalistice a na případových studiích během tutoriálů analyzovat problémy personálních a navrhnout vlastní postup. Během studia tohoto předmětu rovněž porozumí zájmovému vzdělávání a jeho roli v životě dospělého a také definují vzdělávání seniorů. Zároveň budou schopni pochopit vliv masmédií na vzdělávání a výchovu dospělých a definovat pojmy jako např. mediální gramotnost, budou schopni posoudit působení ze strany médií na dospělou populaci.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na seminářích (pokud student nebyl na prezenční výuce, zašle dlouhý úkol - více MOODLE),
- alespoň 70% úspěšnost na testu.
|
Obsah
|
Tématy jsou: Pojetí andragogiky, její struktura a předmět, základní terminologii, druhy vzdělávání dospělých (školní, zájmové, občanské, profesní vzdělávání dospělých), zvláštnosti vzdělávání dospělých, profil lektora ve vzdělávání dospělých (specifikuje role sociálního pedagoga ve vzdělávání dospělých), organizační formy a metody vzdělávání dospělých, distanční formy vzdělávání dospělých, profesní vzdělávání, péče o lidské zdroje, zájmové vzdělávání dospělých, vzdělávání seniorů a masmédia jako prostředek pro vzdělávání dospělých.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Bočková, V., Petřková, A., Komenda, S., & Jochmann, V. (1995). Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
-
Doporučená:
Beneš, M. (2008). Andragogika. Praha: Grada Publishing.
-
Doporučená:
BEDNAŘÍKOVÁ, I. Kapitoly z andragogiky 1.. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1355-8.
-
Doporučená:
BEDNAŘÍKOVÁ, I. Kapitoly z andragogiky 2.. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1193-8.
-
Doporučená:
BOČKOVÁ, V. Vzdělávání - průvodní jev života. . Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0441-9.
-
Doporučená:
PALÁN, Z. Základy andragogiky. Praha, 2003. ISBN 80-86723-03-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Cílem předmětu Základy andragogiky je, aby studenti uměli definovat její současné pojetí a její vztah k sociální pedagogice, rovněž si zapamatovat základní andragogické pojmy a rozumět jim. Zároveň je cílem představit studentům druhy vzdělávání dospělých v celoživotním učení. Také budou schopni určit možnosti distančního vzdělávání dospělých, vyjádřit základní pojmy v personalistice a na případových studiích během tutoriálů analyzovat problémy personalistů a navrhnout vlastní postup. Během studia tohoto předmětu rovněž porozumí zájmovému vzdělávání a jeho roli v životě dospělého a také definují vzdělávání seniorů. Zároveň budou schopni pochopit vliv masmédií na vzdělávání a výchovu dospělých a definovat pojmy jako např. mediální gramotnost, budou schopni posoudit působení ze strany médií na dospělou populaci.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|