|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPVCM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPVCM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Volný čas a média
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Volný čas a média se zabývá masmédii a jejich postavením v současné společnosti a jejich vlivem na volný čas (nejen) dětí a mládeže. Předmět se zaměřuje také na mediální produkty (jejich druhy, obsah, význam a interpretaci) a studium publika, které je (převážně) ve svém volném čase konzumuje. Cílem je poskytnout studentům základní znalosti o fungování médií ve společnosti, také získají dovednosti týkající se zpracování základních mediálních produktů (jako např. zpráv). Zároveň si studenti osvojí základy mediální výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Alespoň 70% úspěšnost na písemném testu - kolokviu.
|
Obsah
|
Témata:
1.Charakter médií a masmédií, jejich role ve volném čase jedince, role nových médií
2.Funkce masových médií v dnešní společnosti, změny v důsledku užívání internetu
3.Mediální produkce, charakteristika žurnalistiky jako povolání, výzvy do budoucna
4.Publikum - základní terminologie, typologie publika, vztah publika a médií; média, publikum a inzerenti
5.Mediální produkty (studium mediálních produktů, mediální produkt a jeho obsah, jeho význam a interpretace)
6.Vliv médií (účinky masmédií, globalizace masmédií) na publikum (nejen) ve volném čase
7.Základy mediální výchovy pro pedagogy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BRYANT, Jennings, ed. (2009). Media effects: advances in theory and research.. New York: Routledge.
-
Doporučená:
Jirák, Jan, Wolák, Radim, ed. (2007). Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis.
-
Doporučená:
Mičienka, Marek, Jirák, Jan. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné nejsou. |
Získané způsobilosti |
Tento předmět poskytne studentům základní znalosti o fungování médií ve společnosti, ale také získají dovednosti týkající se zpracování základních mediálních produktů. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|