|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPSOZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPSOZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Společnost a osoby se zdrav. postiž.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Společnost a osoby se zdravotním postižením
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- získat informace o legislativních opatřeních ve vztahu ke zdravotnímu postižení
- získat vědomosti a dovednosti o/k vytváření rovných podmínek pro jedince se zdravotním postižením
- získat schopnosti pro plánování a projektování aktivit pro jedince se zdravotním postižením
|
Požadavky na studenta
|
Výsledky budou ověřeny formou seminární práce - projekt úpravy prostředí pro osobu se zdravotním postižením (cca 3-5 normostran). Požadavky na studenty s ISP - seminární práce - projekt úpravy prostředí pro osobu se zdravotním postižením (cca 3-5 normostran); účast na seminářích alespoň 50%.
|
Obsah
|
- student má kompetence k vytvoření projektu pro jedince se zdravotním postižením
- student má kompetence k řešní úpravy prostředí pro jedince se zdravotním postižením
- student zná základní problémy jedinců s postižením ve společnosti a je schopen navrhnout jejich řešení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. et Mgr. Bianka Hudcová, Ph.D. (70%),
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. (30%),
-
Vede seminář:
Mgr. et Mgr. Bianka Hudcová, Ph.D. (70%),
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. (30%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kisvetrová, H., Ježorská, Š. (2014). Osoby se zdravotním postižením. Vybrané kapitoly I.. Olomouc: VUP.
-
Doporučená:
BARTOŇOVÁ, Miroslava, OPATŘILOVÁ, Dagmar a VÍTKOVÁ, Marie. (2013). Přístupy k dětem a mládeži se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním mimo školu: texty k distančnímu vzdělávání..
-
Doporučená:
KRHUTOVÁ, Lenka. (2013). Úvod do disability studies. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
nejsou stanoveny |
Získané způsobilosti |
- student zná legislativní opatření ve vztahu ke zdravotnímu posižení a umí je aplikovat do praxe
- student zná základní podmínky rovného přístupu k jedincům se zdravotním postižením a umí je aplikovat do praxe
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|