|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPPNC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPPNC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prevence v sociální pedagogice
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Prevence v sociální pedagogice - preventivní programy a jejich řízení
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- znalosti a dovednosti v oblasti zásad primární prevence a úskalí při jejich naplňování - znalosti v oblasti metod a forem práce s různými cílovými skupinami v rámci primární prevence zaměřujících se na posilování dovedností sebeovlivnění a dovedností pro život (např. plánování a dosahování životních cílů, motivace a sebemotivace, práci s emocemi, práce na reálných cílech atd.) - znalosti a dovednosti evaluace preventivních programů - znalosti a dovednosti pro tvorbu a plánování preventivních programů pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky
|
Požadavky na studenta
|
Student zpracujte odbornou úvahu na téma Možnosti a limity preventivních opatření u vybrané skupiny dětí/dospělých rozsah 2 000 až 2 500 slov. Práce bude vložena do Moodle aspoň týden před termínem kolokvia. Kolokvium se bude skládat z pohovoru na vylosované téma.
Zároveň je od studenta požadována aktivní účast na semináři (jsou tolerovány max. 2 absence).
|
Obsah
|
Sociální pedagog by měl mít schopnosti použít v praxi sociálně-výchovné metody - především v oblasti prevence. Prevenci lze rozdělit na primární, sekundární a terciární a dále na specifickou a nespecifickou. Tento předmět rozšíří znalosti získané v bakalářském studiu o tvorbu a aplikaci konkrétních preventivních postupů na úrovni primární prevence pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky v různých zařízeních (např. pro děti v prostředí školy - konkrétní postupy v oblasti prevence rizikového chování ve školním prostředí/děti a mládež v NZDM/děti i dospělé jako příslušníky minorit - prevence sociálního vyloučení apod.).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Miovský, M. Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy.
-
Doporučená:
Kolář, M. Nová cesta k léčbě šikany.
-
Doporučená:
Cohen, L., Chavez, V. Chehimi, S. Prevention is Primary: Strategies for Community Well Being.
-
Doporučená:
Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová, J., Novák, P. (Eds.) (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga.
-
Doporučená:
de Melandéz, W., Beck, V. Teaching Young Children in Multicultural Classrooms.
-
Doporučená:
NEŠPOR, K. Vaše děti a návykové látky. Praha, 2001. ISBN 80-7178-515-6.
-
Doporučená:
ŠIŠKOVÁ, T. et al. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998..
-
Doporučená:
Cameron, C., Moss, P. Working with Children and Young People.
-
Doporučená:
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky.. Praha : Portál., 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
- prohloubení znalostí o prevenci a používání metod v sociální pedagogice v rámci prevence - rozšíření teoretických poznatků pro praxi sociálního pedagoga - rozvoj osobnosti pro práci sociální pedagoga - kompetence k tvorbě, plánování a organizaci preventivních programů pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|