|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPKTS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPKTS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kom. techniky v sociální pedagogice
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Komunikační techniky v sociální pedagogice
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
36 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- založit teoretické vědomosti v oblasti sociální komunikace, - utvářet základy budoucího profesionálního chování a jednání v podmínkách sociálních, profesních a pedagogických situací
|
Požadavky na studenta
|
80% aktivní účast v seminářích, splnění všech praktických úkolů v seminářích, prezentace odborného sdělení.
|
Obsah
|
Sociální pedagog v rámci své profese přichází do styku s různými sociálními skupinami. Z tohoto důvodu je důležité, aby byl vybaven kompetencemi, které jsou potřebné pro funkční komunikaci. V semináře tak budou zaměřeny na: teoretický úvod do problematiky komunikace a sociální komunikace, rétoriku, řečnictví a dovednost promluvy ve společnosti, sociální komunikaci jako specifický druh lidské činnosti, parametry výrazu osobního projevu, neverbální komunikaci jako součást komunikace a prvek osobního projevu, na specifické postavení a realizace pedagogické komunikace a úlohu sociálního učení v rozvoji komunikačních kompetencí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Praha, 2002. ISBN 80-704-1604-1.
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace.. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
-
Doporučená:
Mareš, J., Křivohlavý, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha: SNP, 1989. ISBN 80-04-21854-7.
-
Doporučená:
Trnka, J. Sociální komunikace a rétorika.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat : metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-4514-9.
-
Doporučená:
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
- dovednosti a schopnosti analyzovat komunikační chování - dovednosti a schopnosti provádět regulaci komunikačního chování u potenciální skupiny klientů z hlediska sociální pedagogiky.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|