|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / KSSRO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
KSSRO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociologie rodiny
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
36 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést do sociologie rodiny v současné společnosti a zvláště vést k porozumění otázkám, s nimiž může být konfrontován sociální pracovník.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžná četba zadaných textů a jejich reflexe.
Složení písemné/ ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Studijní opora Edis
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SÝKOROVÁ, Dana. (2008). ´Bezdětnost ve stáří: k sociální integraci bezdětných seniorů´. , Sociologický časopis/ Czech Sociological Review 1: 113 ? 138.
-
Doporučená:
Konopásek, Z. Estetika sociálního státu. 1. vyd. Praha: G plus G, 1998..
-
Doporučená:
Saxonberg, S. & Sirovátka, T. (2006). Failing family policy in post-Communist Central Europe. , Journal of Comparative Policy Analysis: Research and Practice, 8(2), pp. 189 ?202.
-
Doporučená:
Mít vlastní pokoj. Ke vztahu mezi prostorem a osobní identitou
(Singly, F. de)
-
Doporučená:
Dudová, R. (2008). Otcovství po rozchodu rodičovského páru. Praha: SOÚ AV ČR.
-
Doporučená:
KŘÍŽKOVÁ, Alena (ed.); SLOBODA, Zdeněk; DUDOVÁ, Radka; MAŘÍKOVÁ, Hana. (2007). Podmínky rodičovství v podnikovém prostředí v mezinárodním srovnání.. Praha: SOÚ AV ČR, Sociologické studie.
-
Doporučená:
Možný, I. (2006). Rodina a společnost. Praha: SLON.
-
Doporučená:
Sirovátka, T., Hora, O. (2008). Rodina, děti a zaměstnání v české společnosti. Brno: ALBERT.
-
Doporučená:
SIROVÁTKA, Tomáš et al. (2006). Rodina, zaměstnání a sociální politika. Boskovice: František Šalé ? ALBERT.
-
Doporučená:
Šlechtová, H. (2016). Rodinná socializace na příkladu českých a francouzských rodin se třemi dětmi. Červený Kostelec: Pavel Mervart.
-
Doporučená:
Singly, F. Sociologie současné rodiny. Praha: Portál, 1999..
-
Doporučená:
Potůček, M. a kol. (2010). Veřejná politika. Praha: SLON.
-
Doporučená:
Sýkorová, D. (2007). 2007. Autonomie ve stáří. Kapitoly z gerontosociologie. Praha: SLON.. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
bez vstupních předpokladů |
Získané způsobilosti |
Schopnost reflektovat různé situace, jež mohou nastat v rodině nebo v souvislosti s rodinou, ze sociologické perspektivy. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|