|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / YPC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
YPC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Publikační činnost v oboru
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky tvorby odborného textu - od volby tématu, přes heuristiku až po sepsání odborného textu - a to tak, že si vše vyzkouší sami. Dalším záměrem je posluchače motivovat k vlastní badatelské práci a také její prezentaci písemnou formou.
|
Požadavky na studenta
|
Pro udělení zápočtu je nutné doložit kopii v odborném periodiku publikovaného či do tisku přijatého článku.
|
Obsah
|
Oddělení archivnictví stejně jako celá Katedra historie FF UP klade důraz na samostatnou vědeckou tvůrčí činnost studentů. Protože chceme, aby posluchači byli motivováni i v rámci bakalářského studia se věnovat svým badatelským zájmům a jsme přesvědčeni, že právě tímto způsobem si mohou své vzdělání prohloubit a leccos se naučit. Schopnost napsat odborný text, který se úspěšně zúčastní soutěže vyhlašované Českou archivní společností nebo bude přijat a otištěn v odborném periodiku, ukazuje na to, že posluchač se naučil mnohé.
Oddělení archivnictví Katedry historie FF UP se pravidelně zúčastňuje soutěže vyhlašované Českou archivní společností, která periodicky střídá témata související se zpracováním fondů či a pomocnými vědami historickými. I když sem dosud postupují práce spíše až magisterských studentů, je možné se této soutěže zúčastnit. Obdobně je možné svůj článek publikovat ve sborníku studentských příspěvků - jeden z nich vydává Cech studentů historie při katedře, další vznikají každoročně jako výstupy z Celostátní studentské soutěže v oboru historie. Oceněna i bude publikace v odborném periodiku, o uznání článku pro účely tohoto předmětu na základě dodaných materiálů (program konference, prezentace, osnova výkladu) rozhodne garantka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČMEJRKOVÁ, Světla, DANEŠ, František, SVĚTLÁ, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha, 1999.
-
Doporučená:
ŠANDEROVÁ Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Několik zásad pro začátečníky. Praha, 2007.
-
Doporučená:
SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce. 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
100
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět neklade žádné předběžné požadavky na studenta. |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen uvědomovat si postupy vytváření textu. Student si musel zformulovat téma práce, provést heuristiku, učinit badatelský závěr a zkusit jej vysvětlit v textu. Je vhodné, aby v průběhu své badatelské práce kontaktoval příslušné odborníky na katedře, kteří by mohli jeho úsilí korigovat. Předmět vede k posílení schopnosti posluchačů badatelsky pracovat a své výsledky také publikovat. |
Vyučovací metody |
- Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|