|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / YAU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
YAU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aktivní účast na konferenci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je posluchače motivovat k vlastní badatelské práci a k její veřejné prezentaci spojené s diskusí.
|
Požadavky na studenta
|
Doložená účast na studentské, vědecké či populárně vědecké konferenci a přednesení příspěvku souvisejícího s tématem studia, odevzdání prezentace
|
Obsah
|
Oddělení archivnictví stejně jako celá Katedra historie FF UP klade důraz na samostatnou vědeckou tvůrčí činnost studentů. Protože chceme, aby posluchači byli motivováni i v rámci bakalářského studia se věnovat svým badatelským zájmům a jsme přesvědčeni, že právě tímto způsobem se mohou své vzdělání prohloubit a leccos se naučit. Ústní projev - schopnost srozumitelně předat odborné veřejnosti výsledky bádání, včetně schopnosti vést diskusi a kriticky argumentovat - považujeme za nedílnou součást vzdělání historika.
Katedra pravidelně (v každém akademickém roce) pořádá vlastní studentskou konferenci, z níž vybraní účastníci postupují do Celostátní studentské soutěže v oboru Historie a mohou tak vystoupit mezi dalšími posluchači z historických kateder v současné ČR. Prezentací svého - kvalitně provedeného příspěvku - v rámci školního kola posluchač splní požadavky tohoto předmětu. Obdobně se může zúčastnit i jiných vědeckých či populárně vědeckých konferencí, o jejich uznání pro účely tohoto předmětu na základě dodaných materiálů (program konference, prezentace, osnova výkladu) rozhodne garantka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MEŠKO, Dušan, KATUŠČÁK, Dušan, FINDRA, Ján. Akademická příručka. Martin, 2006.
-
Doporučená:
Celostátní studentská vědecká konference - historie 1995. Havířov, 1996.
-
Doporučená:
Historie ..: celostátní studentská vědecká konference ...
-
Doporučená:
Historie 2000: celostátní studentská vědecká konference: České Budějovice, 5.-6.12.2000. České Budějovice, 2001.
-
Doporučená:
Historie 2002: celostátní studentská vědecká konference, Opava 3.12.-4.12.2002. Opava, 2003.
-
Doporučená:
Historie 2003: celostátní studentská vědecká konference: Pardubice, 4.-5. prosince 2003. Pardubice, 2004.
-
Doporučená:
Historie '99: celostátní studentská vědecká konference: Olomouc, 1.-2. prosinec 1999. Olomouc, 2000.
-
Doporučená:
HUŠÁK, Václav. Jak napsat publikaci? Jak připravit prezentaci?. Olomouc, 2007.
-
Doporučená:
Jak připravit úspěšnou přednášku. Praha, 2006.
-
Doporučená:
HELCL, Zdeněk. Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách: osvědčené rady a příklady z praxe. Praha, 2013.
-
Doporučená:
SCHMIDTOVÁ, M. Vybrané aspekty tvorby vědeckých prezentací a odborných textů (nepublikovaná přednáška). Praha, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
100
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět neklade žádné předběžné požadavky na studenta. |
Získané způsobilosti |
Student si musel zformulovat téma práce, provést heuristiku, učinit badatelský závěr a zkusit jej prezentovat. Je vhodné, aby v průběhu své badatelské práce kontaktoval příslušné odborníky na katedře, kteří by mohli jeho úsilí korigovat. Předmět vede k posílení schopnosti posluchačů badatelsky pracovat a své výsledky veřejně prezentovat před odbornou i laickou veřejností. |
Vyučovací metody |
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|