|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / QTV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
QTV1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Trendy v moderní výuce dějepisu 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Trendy v moderní výuce dějepisu 1 - badatelská výuka
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
15 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz navazuje na Trendy v historiografii pro učitele dějepisu QTD5,6. Cílem je prohloubit dovednosti budoucích učitelů a učitelek dějepisu tak, aby uměli připravit badatelsky orientovanou vyučovací jednotku, která směřuje k rozvoji historického myšlení a badatelských dovedností žáků. Důraz je kladen na práci s textovými, vizuálními a dalšími prameny a na jejich metodické zpracování do badatelsky vyklenuté lekce, a to zejména pro starší dějiny.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
SEIXAS, Peter, et al.: The big six: Historical thinking concepts. Nelson Education, 2013; vše podstatné i na stránkách: www.historicalthinking.ca
HAVLŮJOVÁ, Hana - NAJBERT, Jaroslav, Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?. Historie-Otázky-Problémy (History, Issues, Problems), 10, 2018, č. 1, s. 15-31. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-76cfd571-bba8-428e-ba9e-a756ad092055
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. et Mgr. Michaela Antonín Malaníková, Ph.D. (50%),
doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D. (50%),
-
Vede seminář:
Mgr. et Mgr. Michaela Antonín Malaníková, Ph.D. (50%),
doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
studium učitelství dějepisu na PdF nebo FF, absolvování didaktiky dějepisu |
Získané způsobilosti |
Studující se naučí vytvořit badatelsky orientovanou lekci, formulovat badatelskou otázku, sestavit kompozici vhodných pramenů, formulovat vhodné zadání úkolů apod. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|