|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / QTD3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
QTD3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Trendy v historiografii 19. století
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
20 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se bude zabývat hlavními směry historického bádání o 19. století. Cílem je seznámit studenty s nejnovějšími trendy v historiografii 19. století s důrazem na jejich vývoj a kořeny v 19. a 20. století. Představeny budou také velké osobnosti světové a české historiografie tohoto období od pozitivismu až po tzv. postmodernu. Kurz se bude opírat o četbu z děl vybraných historiků, dokumentujících nejvýznamnější změny v bádání o 19. století. Stranou nezůstane ani debata o dalším směřování současné historiografie. Cílem předmětu je seznámit posluchače s vývojem a především se současným stavem historického bádání a připravit je k dalšímu studiu, zpracovávání diplomové práce a v neposlední řadě také pro eventuální studia v zahraničí.
Tento kurz vznikl v rámci projektu Inovace studia Historických věd na Univerzitě Palackého, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0025.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast ve výuce, povinná četba na každou hodinu.
|
Obsah
|
Sociální složení obyvatelstva v habsburské monarchii
Každodenní život
Paměťová studia a místa paměti 19. století
Problémy a metody hospodářských dějin
Národ a nacionalismus
Podnikání a podnikatelstvo
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Radmila Švaříčková Slabáková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Jitka Kohoutová, Ph.D. (100%),
Mgr. Ivan Puš, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Radmila Švaříčková Slabáková, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Michael Viktořík, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jitka Kohoutová, Ph.D. (100%),
Mgr. Ivan Puš, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Radmila Švaříčková Slabáková, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Michael Viktořík, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Iggers, Georg G. Dějepisectví ve 20. století.. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Hanuš, Jiří ? Vlček, Radomír (edd.). Historik v proměnách doby a prostředí 19. století. Brno, 2007.
-
Doporučená:
Appleby, Joyce ? Hunt, Lynn ? Jacob. Jak říkat pravdu o historii. Praha, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
100
|
Celkem
|
126
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Přehled o vybraných výzkumných tématech z dějin 19. století na úrovni státní bakalářské zkoušky. |
Získané způsobilosti |
Detailní orientace v dějinách 19. století. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|