|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / QAW
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
QAW
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Akademické psaní a prezentační dovednost
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Akademické psaní a prezentační dovednosti
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je zlepšení schopností studentů vytvářet akademické texty se všemi formálními náležitostmi.
Tento kurz vznikl v rámci projektu Inovace studia Historických věd na Univerzitě Palackého, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0025.
|
Požadavky na studenta
|
Student v hodině samostatně ústně prezentuje zvolené odborné téma, k němuž si připraví powerpointovou prezentaci.
Student odevzdá písemnou práci (včetně abstraktu) na libovolné odborné téma - při hodnocení je kladen důraz na strukturu a formální zpracování.
|
Obsah
|
V semináři bude pozornost věnována následujícím tématům:
- vědecká práce, vědecká metodologie
- způsoby vyhledávání informací, práce s informacemi a jejich třídění, práce s internetem (vyhledávání, práce s databázemi)
- výběr tématu, jak číst, jak dělat poznámky, organizace zdrojů
- jak psát, definice tématu, mind-mapping
- rozbor odborného textu, textová analýza
- psaní akademického textu (abstrakt, resumé, esej, článek, diplomová práce, disertační práce, atd.)
- psaní úvodu a závěru v odborné práci
- citace, poznámkový aparát, formální zásady psaní
- plagiáty
- metody a pravidla správné ústní prezentace
- správná příprava PowerPoint prezentace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia . 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Základní:
Čmejrková, S.-Daneš, F.-Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, Leda, 1999.
-
Doporučená:
Meško, D., Katuščák, D., Findra, J. a kol. Akademická příručka. Osveta Martin, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Doporučená:
ÚJČ AV ČR. Internetová jazyková příručka.
-
Doporučená:
. Pravidla českého pravopisu.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
72
|
Účast na výuce
|
24
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Kurz předpokládá již zkušenost s prací s akademickými texty (aktivní vytváření i čtení) a zapsání do magisterského studia. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni lépe pracovat s textem, sami text promyšleně tvořit - jak po stylistické, tak po formální stránce. Dále budou studenti schopni připravit správně powerpointovou prezentaci a umět lépe ústně prezentovat odborná témata. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|