|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / EWMH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
EWMH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Woman in Modern History
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
7 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The goal of the course is
- on the background of gender and gender relations, to acquaint students with the construction of feminine identity and with the variety of woman's roles in the modern society;
- to develop their skills in working with scholarly literature and in interpreting primary historical sources;
- to develop their skills of independant research and writing an academic paper.
|
Požadavky na studenta
|
Credit requirements:
- participation in the classes (3 absences max)
- participation in the class discussions
- reading the assigned texts before coming to the class (student must be prepared to speak about the texts in the class; all readings are available in the Moodle)
- 1 paper with the following requirements: 7-8 pages of the text (i.e. 11-13 000 characters, or 2 200- 2 500 words); original topic (own research question); based on academic sources; citation of the sources, using footnotes (Chicago style)
|
Obsah
|
After a brief introduction to the heritage of the 18th century and of the Enlightenment science and discourse, the course focuses on the experience of women from different social classes and various European regions. A special attention is paid to the concept of separate spheres and its gendering as well as to the glorification of motherhood. For the contextual reasons, one class focuses on the issue of men and masculine identity. In the second half of the semester, the basic features of the feminist movement development, up to establishing gender studies as one of the fields of social sciences, will be discussed, and new trends in the fields of women´s history and gender history will not be left aside.
The language of instruction is English.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Philippes Aries - Georges Duby (gen. eds.). A History of Private Life, Vol. IV.. Cambridge, 1990.
-
Doporučená:
John R. Gillis. A World of Their Own Making. Myth, Ritual and the Quest for Family Values. Cambridge, Mass., 1997.
-
Doporučená:
Karen Offen. European Feminisms 1700-1950. Stanford, 2000.
-
Doporučená:
Leonore Davidoff - Catherine Hall. Family Fortunes. Men and Women of the English Middle Class 1780-1850. London and New York, 2007.
-
Doporučená:
Georges Duby - Michelle Perrot (gen. eds.). History of Women in the West. Vol. IV.. Cambridge, Mass., and London, 1993.
-
Doporučená:
John Tosh. Manliness and Masculinities in Nineteenth-Century Britain. Harlow, 2005.
-
Doporučená:
Ann Katherine Isaacs (ed). Political Systems and Definitions of Gender Roles. Pisa, 2001.
-
Doporučená:
Jack Goody. The Development of Family and Marriage in Europe. Cambridge, 1983.
-
Doporučená:
Lynn Abrams. The Making of Modern Woman. Europe 1789-1918. Harlow, 2002.
-
Doporučená:
Linda L. Clark. Women and Achievement in Nineteenth-Century Europe. Cambridge, 2008.
-
Doporučená:
Susie Steinbach. Women in England 1760-1914. A Social History. London, 2005.
-
Doporučená:
Gisela Bock. Women in European History. Oxford, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Semestrální práce
|
75
|
Domácí příprava na výuku
|
24
|
Celkem
|
125
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Students are supposed to be acquainted with modern social and cultural history.
Students are supposed to have good active and passive knowledge of English.
|
Získané způsobilosti |
Students acquire a good knowledge of how the idea of feminity developed in the course of modern history as well as of how women themselves experienced their feminity.
Students practice working with primary historical sources as well as with scholarly secondary literature dealing with the theme.
Students practice working on academic paper - including defining their own research question, searching for relevant sources, interpretation of the sources and writing an academic text itself.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|