|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 6SATM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
6SATM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k předmětu Aktuální trendy ...
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Seminář k předmětu Aktuální trendy v archeologii paleolitu a mezolitu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář rozšiřuje látku probíranou na přednáškách o další atraktivní témata v současné archeologii paleolitu a mezolitu na základě nejnovějších domácích i zahraničních publikací. Studenti písemně vypracují referát z doporučené odborné literatury k vybrané problematice, který odprezentují formou krátké přednášky a společně s vyučujícím budou na probírané téma diskutovat.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na výuce a konzultacích (26 hodin = 1 kredit); studium informačních zdrojů (25 hodin = 1 kredit); příprava prezentace/referátu (25 hodin = 1 kredit).
|
Obsah
|
1. Výběr a zadání témat upřednostňována budou aktuální témata diskutována v zahraničních impaktovaných periodikách, případně v aktuálních výstupech mezinárodních konferencí.
2. - 8. Odborná diskuse se studenty k vybrané problematice na základě samostudia doporučených informačních zdrojů; konzultace s vyučujícím ohledně přípravy referátu/prezentace.
9. - 13. Prezentace jednotlivých studentů, diskuse k prezentovaným tématům.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kind, C. After the Ice Age: settlements, subsistence and social development in the Mesolithic of Central Europe.. Stuttgart, 2006.
-
Doporučená:
Svoboda, J. Dolní Věstonice - Pavlov. Praha, 2016.
-
Doporučená:
Svoboda, J. Dolní Věstonice ? Pavlov.. Praha, 2016.
-
Doporučená:
Sázelová, S., Novák, M., Mizerová, A. (eds.). Forgotten times and spaces: New perspectives in paleoanthropological, paleoetnological and archeological studies.. Brno, 2015.
-
Doporučená:
Mellars, P. et al. Rethinking the human revolution.. Cambridge, 2007.
-
Doporučená:
Cummings, V., Jordan, P., Zvelebil, M. (eds.). The Oxford Handbook of the Archaeology and Anthropology of Hunter-Gatherers.. Oxford, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Účast na výuce
|
26
|
Semestrální práce
|
25
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní orientace v problematice paleolitu a mezolitu na úrovni bakalářského studia, přehled o základní literatuře, studium předmětu Aktuální trendy v archeologii paleolitu a mezolitu. |
Získané způsobilosti |
Přehled o aktuálním dění v archeologii paleolitu/mezolitu, orientace v současné literatuře, schopnost kritického myšlení při interpretaci archeologických pramenů a vědeckých hypotéz, zdokonalení publikačních a prezentačních dovedností. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|