|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 5DEA5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
5DEA5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dokumentace a evidence archeol. nálezů 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Dokumentace a evidence archeologických nálezů 5
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe mimo UP
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
8 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
4
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získání praktických zkušeností s prací s archeologickým skleněným materiálem. Fotografická dokumentace movitých archeologických nálezů.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na vstupním tutorialu - 1 hod: seznámení s obsahem a způsobem studia předmětu, výběr tématu práce.
Účast na průběžném tutorialu: 4 přednášky věnované vybraným vybraným činnostem v rámci DEA5
Konzultace - nejméně dvě konzultace na začátku a v průběhu semestru: stanovení postupu individuálního studia a zadání úkolů. Podle potřeby studenta jsou možné další průběžné konzultace. Student má možnost zvolit si formu průběhu konzultace s vyučujícími, a to buď formou osobního setkání, nebo přes mail, skype, facebook apod.
Kontrola studia je řešena zadáním série úkolů, jež bude muset student splnit mezi konzultacemi.
|
Obsah
|
Výuka teorie konzervace a restaurování skleněných artefaktů. Praktické cvičení se skleněným materiálem. Mechanické čištění, konzervace a restaurování skleněných artefaktů. Praktické cvičení fotografické dokumentace. Digitální zpracování fotografické dokumentace v grafickém programu (např. Gimp).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Frouz, M. Digitální fotografie v archeologii. Brno, 2012.
-
Základní:
Kolektiv autorů. Restaurování a konzervování skla. Zpravodaj STOP: časopis Společnosti pro technologie ochrany památek Společnosti. Praha, 2011.
-
Doporučená:
Bezděk, L.; Frouz, M. Digitální a digitalizovaná fotografie pro vědecké účely v praxi památkové péče. Praha, 2014.
-
Doporučená:
Čevela, L. Digitální fotografie v programu Gimp. Brno, 2012.
-
Doporučená:
Rohanová, D.; Hradecká, H.; Kozáková, R. Koroze skla a zacházení s archeologickým sklem, Študijné zvesti archeologického ústavu SAV 46, 163-169. 2008.
-
Doporučená:
Daňková, A.; Šilhová, A. Průzkum archeologických skel před konzervací. In: Historické sklo: sborník pro dějiny skla 3, 127-136. Čelákovice, 2003.
-
Doporučená:
Rydlová, E. Sklo poškozené korozí. In: P. Stöhrová ? M. Kubiš (eds.), Sborník z restaurátorské a konzervátorského semináře, 41-43. 2003.
-
Doporučená:
Myška, M. 333 tipů a triků pro digitální fotografie. Brno, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Příprava na zápočet
|
22
|
Celkem
|
47
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
5
|
Celkem
|
5
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní přehled v archeologických kulturách střední Evropy. |
Získané způsobilosti |
Znalost postupů konzervace a restaurování skleněného materiálu. Získání praktických dovedností - konzervace a restaurování archeologického skla a fotografické dokumentace archeologických nálezů. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Grafické a výtvarné činnosti
|
Hodnotící metody |
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|