|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 5DEA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
5DEA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dokumentace a evidence archeol. nálezů 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Dokumentace a evidence archeologických nálezů 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe mimo UP
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
31 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
4
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získání praktických zkušeností s prací s archeologickým keramickým materiálem.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na vstupním tutorialu - 1 hod: seznámení s obsahem a způsobem studia předmětu, výběr tématu práce.
Účast na průběžném tutorialu: 4 cvičení věnované vybraným činnostem v rámci DEA1.
Konzultace - nejméně dvě konzultace na začátku a v průběhu semestru: stanovení postupu individuálního studia a zadání úkolů. Podle potřeby studenta jsou možné další průběžné konzultace. Student má možnost zvolit si formu průběhu konzultace s vyučujícími, a to buď formou osobního setkání, nebo přes mail, skype, facebook apod.
Kontrola studia je řešena zadáním série úkolů, jež bude muset student splnit mezi konzultacemi.
|
Obsah
|
Výuka teorie laboratorního zpracování, konzervace a restaurování. Praktické cvičení s keramickým materiálem. Základní ošetření keramiky, konzervace a restaurování, deskripce keramických souborů a digitální zpracování dat v databázových programech (např. MS Access).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sklenář, Karel. Archeologický slovník 3. Keramika a sklo. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Pavlů, I. Analýza artefaktů. Hradec Králové, 2011.
-
Doporučená:
Neustupný, E. Metoda archeologie. Plzeň, 2007.
-
Doporučená:
Květina, Petr; Pavlů, Ivan. Neolitické sídliště v Bylanech - základní databáze. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Mischka, Doris. NoNeK - Ein Aufnahmesystem für steinzeitliche Keramik Nordmitteleuropas, Bericht der Römisch-Germanischen Kommission 89, 47-58. 2011.
-
Doporučená:
Podborský, Vladimír; Kazdová, Eliška; Koštuřík, Pavel; Weber, Zdeněk. Numerický kód moravské malované keramiky. Problémy deskripce keramiky v archeologii. Brno, 1977.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
20
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
25
|
Celkem
|
25
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
5
|
Celkem
|
5
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní přehled v archeologických kulturách střední Evropy. |
Získané způsobilosti |
Znalost postupů laboratorního zpracování a konzervace archeologických nálezů. Získání praktických dovedností - konzervace a restaurování archeologické keramiky a digitálního zpracování dat. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Grafické a výtvarné činnosti
|
Hodnotící metody |
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|