|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JUD / CPAT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JUD
/
CPAT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Propedeutikum čtení a psaní akad. textů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Propedeutikum čtení a psaní akademických textů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
JUD/CPA
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenty s akademickými konvencemi a požadavky oboru, a představit základní postupy shromažďování primárních a sekundárních zdrojů a techniky psaní akademického textu. Studenti se seznámí s formálními stránkami psaní rozsáhlejšího akademického textu, postupy při sběru informací, vyhodnocování dat, používání interdisciplinárního přístupu, konzistentní argumentace, analytického psaní a se se zásadami publikační etiky.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast. Odevzdání písemných úkolů.
|
Obsah
|
- Konvence akademického psaní, odborná slovní zásoba, fráze, obraty
- Typy odborných textů
- Struktura odborného textu
- Psaní úvodu a závěru
- Zdroje a vyhledávání informací
- Nástroje AI
- Parafráze, citace a odkazy
- Koheze a koherence
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Čmejrková, S., Světlá, J., & Daneš, F. (1999). Jak napsat odborný text. Voznice: Leda.
-
Doporučená:
Šesták, Z. (1999). Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia.
-
Doporučená:
Gibaldi, J. (1999). MLA handbook for writers of research papers. New York: Modern Language Association of America.
-
Doporučená:
Fowler, H. R., Aaron, J. E., & Limburg, K. (1992). The little, Brown handbook. New York: HarperCollins.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni sestavit srozumitelný a dobře strukturovaný odborný text v odpovídajícím stylu (článek, magisterská práce). Získají znalosti o vhodných typech argumentace a přehled o obecné i speciální terminologii. Osvojí si dovednost v korekurách textů. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Hodnotící metody |
- Esej
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|