|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ICV / PRX2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ICV
/
PRX2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe a její reflexe II.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe mimo UP
100
[HOD/ROK]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
16 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
2 obor/Placený kurz pro účastníky učitelské způsobilosti
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu budou účastníci vzdělávání schopni: -aplikovat oborově didaktické komptenece -projektovat, vést a reflektovat výuku daného předmětu -podílet se na realizaci školního kurikula a podílet se na procesech celé školy -vytvářet ve vyučování vhodné podmínky pro učení všech žáků -sebereflektovat vlastní pedagogické činnosti realizované při výuce oborů své specializace, -používat vhodné komunikační strategie (žáci, učitelé, sborovka, rodiče). -dále adekvátně rozvíjet svůj pedagogický potenciál, rozvíjet klíčové profesní kompetence a sebepojetí v roli učitele
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Organizace praxe: Pedagogická praxe je účastníkem vzdělávání absolvována v průběhu 2. až 4. semestru z jednoho nebo dvou oborů (podle jeho specializace). Každý posluchač musí absolvovat 100 hodin řízené a reflektované praxe na každém svém oboru. Praxe probíhá ve škole zajištěné garantem studia, uskutečňuje se v kooperaci fakultního garanta, lektora praxe a uvádějícího učitele. Oborově didaktická praxe může být vykonána ve škole, ve které účastník vzdělávání působí. Praxe má průběžnou podobu a probíhá po podstatnou část studia, tak aby se podstatným způsobem propojila s teoretickým studiem. Obnáší úvodní, průběžnou a závěrečnou konzultaci a reflexi s oborovým garantem a lektorem pedagogicko-psychologického základu, přítomnost ve škole v min. rozsahu 12 celých pracovních dnů a dále konzultovanou přípravu na výuku. Účastník vzdělávání během praxe absolvuje nejprve náslechy a reflexe náslechů (min. 6 vyučovacích hodin), poté se začne podílet na přípravě výuky a na výuce jako asistent učitele, příp. párový učitel, vč. prvků tandemové výuky (min. 6 vyučovacích hodin) a samostatně připravuje, realizuje a reflektuje vyučovací hodiny (min. 10 vyučovacích hodin). Účastník vzdělávání se podílí na celkovém životě školy, využívá vztahy mezi oborovou, oborově didaktickou a pedagogicko-psychologickou základnou, aplikuje v praxi teoretické poznatky, studuje dokumenty školy (ŠVP, Tematické plány, Školní řád, pravidla školy, třídy aj.), analyzuje principy tvorby konkrétního školního kurikula, podílí se na vedení pedagogické dokumentace, učí se efektivně spolupracovat v podmínkách celé školy, poznává výchovný koncept školy a podílí se na něm. Získává zkušenosti s komunikací s rodiči. Účastník vzdělávání využívá při plánování, realizaci a reflekci výuky postupy pedagogického projektování, učí se analyzovat konkrétní podmínky pro výuku a uzpůsobit je, analyzovat vzdělávací potřeby žáků a diagnostikovat klima ve třídě, volit vhodně výukové postupy tak, aby vedly k učení všech žáků, využívat širokou škálu metod, technik, vhodně je kombinovat s ohledem na výchovně-vzdělávací situace. Účastník vzdělávání v praxi využívá vhodné a pestré materiální didaktické prostředky. Důležitou součástí praxe je osvojení si postupů pro zjištění výsledků učení a hodnocení s důrazem na formativní hodnocení s využitím jeho motivační funkce. V průběhu praxe účastník vzdělávání vytváří učitelské portfolio podle kritérií a požadavků zadaných lektorem pedagogicko-psychologického základu a garantem oborové didaktiky: vede reflektivní deník, vytváří kazuistiku k vybranému tématu (školní třída jako sociální skupina, rizikové chování, podpůrná opatření atd.), vytváří zpětnou vazbu k náslechům (kritéria pro pozorování), přípravuje vyučovací hodiny, reflektuje realizované hodiny a provádí sebereflexi, vytváří si databanku aktivizačních metod a forem práce, databanku didaktických pomůcek, analyzuje učebnice využívané ve škole k danému předmětu, pozorování školní komunikace. Portfolio vzniká v kooperaci s uvádějícím učitelem a s fakultním garantem a rozbor portfolia je součástí závěrečné ústní zkoušky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Literatura ČAPEK, R. (2015). Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada. KALHOUS, Z., OBST, O a kol. (2002, 2009). Školní didaktika. Praha: Portál. KOMPOLT, P., TIMKOVÁ, B. (2010). Pedagogická diagnostika a akčný výskum. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava. PETLÁK, E., KOMORA, J. (2003). Vyučovanie v otázkách a odpovediach. Bratislava: IRIS. SKALKOVÁ, J. (1999). Obecná didaktika. Praha: ISV. TUREK, I. (2005). Inovácie v didaktike. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Bc. Kamila Banátová ,
Rosalía Calle Bocanegra, M.A., Ph.D. ,
doc. PhDr. Ivana Dobrotová, Ph.D. ,
doc. Mgr. Miroslav Dopita, Ph.D. ,
Mgr. Darina Hradilová, Ph.D. ,
Mgr. Milan Kříž, PhD. ,
doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D. ,
Mgr. Andrea Ramešová ,
doc. Mgr. Kristýna Solomon, Ph.D. ,
Mgr. Jaromír Tomčík ,
Mgr. Vanda Vaníčková, Ph.D. ,
Mgr. Jan Zatloukal, Ph.D. ,
-
Cvičící:
Mgr. Bc. Kamila Banátová (100%),
Rosalía Calle Bocanegra, M.A., Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Ivana Dobrotová, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Miroslav Dopita, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Enrique Gutiérrez Rubio, Ph.D. (100%),
Mgr. Darina Hradilová, Ph.D. (100%),
Mgr. Milan Kříž, PhD. (100%),
PhDr. Sabina Pazderová (100%),
doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D. (100%),
Mgr. Andrea Ramešová (100%),
doc. Mgr. Kristýna Solomon, Ph.D. (100%),
Mgr. Jaromír Tomčík (100%),
Mgr. Radka Topinková Rozkovcová (100%),
Mgr. Vanda Vaníčková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jarmila Zalubilová (100%),
Mgr. Jan Zatloukal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|