|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ICV / DISJ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ICV
/
DISJ1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika španělského jazyka I.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
Placený kurz pro účastníky učitelské způsobilosti
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Anotace předmětu V předmětu se účastníci vzdělávání seznámí s didaktikou španělštiny jako cizího jazyka. Vědomosti, které získají v teoretické rovině, rozvinou do dovedností. Součástí výuky budou praktické ukázky, analýzy pedagogických situací, implementace poznatků do praxe. Každý z účastníků vzdělávání prezentuje samostatně připravené ukázky výuky, po níž bude následovat reflexe. Cíle Po absolvování předmětu budou účastníci vzdělávání schopni: - charakterizovat specifika didaktiky románských jazyků (konkrétně španělštiny) a cíle výuky španělštiny - realizovat didaktickou transformaci učiva (od RVP, ŠVP a tematických časových plánů po výukovou jednotku), - podílet se na průběžné inovaci školního kurikula, tvorbě a aktualizaci tematických plánů - koncipovat výuku španělského jazyka podle charakteru a požadavků školy a úrovně žáků - analyzovat potřeby svých studentů a podle nich upravit program kurzu - zvolit vhodnou formu hodnocení - znát různé úrovně certifikátů španělského jazyka a jeho charakteristik - vytvořit přípravu na konkrétní výukovou jednotku - rozvíjet klíčové kompetence žáků, - objasňovat a používat vhodné metodické postupy, - uplatňovat moderní aktivizační metody ve výuce španělského jazyka, - organizovat a vést hodinu španělského jazyka, - reflektovat individuální potřeby žáků, rozvíjet potenciál všech žáků, pracovat s nadanými žáky a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, efektivně zapojit do výuky španělštiny asistenta pedagoga - diferencovaně podporovat učení žáků, využívat různérlzné metody hodnocení pro podporu dosažení osobního maxima každého žáka - vysvětlit gramatická témata ve španělském jazyce (i ta nejtěžší - subjuntivo, diferencias, ser/estar, pasados atd.) - provádět adekvátní diagnostiku a hodnocení žáků, využívat širokou škálu metod, včetně formativního hodnocení - srovnat různé učebnice španělštiny a použít ty, které se nejvíce hodí ke konkrétním výukovým situacím, - adekvátně reagovat na obtížné situace ve výuce a při jednání s rodiči - používat lingvistický korpus a znát jeho použití užitečná pro navrhování aktivit a kladení otázek
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Témata Dějiny španělského vzdělávacího systému. Rámcové a školní vzdělávací programy. Struktura a tvorba učebních osnov jako součást školního vzdělávacího programu. Didaktické modely a přístupy v průběhu historie a jejich aplikace do výuky španělštiny v současnosti. Uplatnění komunikativního přístupu a jeho výhody v praxi při výuce španělského jazyka. Didaktická analýza pojmů error, falta a interlengua. Metodické postupy při výuce španělské gramatiky pro české žáky. Jazyková interference ve výuce španělštiny pro Čechy. Možnosti využití literatury, divadla a kinematografie ve výuce španělštiny. Aplikace internetových pomůcek a nových technologií ve výuce španělského jazyka. Přehled a analýza učebnic španělštiny (české a zahraniční). Příprava a realizace výuky španělského jazyka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Literatura BASTONS I VIVANCO, C. a kol. (2008). Material didáctico lengua y literatura Secundaria. Barcelona: PPU. CAMPS, A. Y F. ZAYAS (coords.). (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática, Barcelona: Graó. GARCÍA, J. E., ARRIBAS, D., URIEL, E. J. (2007). La conciencia linguística en la enseňanza de lenguas. Barcelona. GÓMEZ TORREGO, L. (2007). Gramática didáctica del espaňol. Madrid: S. M. INSTITUTO CERVANTES (1994). Plan Curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes. MOYA GUIJARRO, J. A. (2006). La enseňanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo. Cuenca: Universidad de Castilla - La mancha. SUSO LÓPEZ, J., FERNÁNDEZ FRAILE, M. E. (2001). La didáctica de la lengua extranjera. Granada: Universidad de Granda.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
- Seminární práce
|
|
|
|