|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJV / IJ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJV
/
IJ1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Cizí jazyk - italština 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
80 / -
|
1 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
CJV/IJZ1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
První semestr čtyřsemestrálního kurzu italštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Cílem předmětu je zvládnout základy gramatiky, slovní zásobu a získat základní informace z italských reálií. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní.
|
Požadavky na studenta
|
Studijní materiály ke kurzu v systému Moodle (přístupné studentům zapsaným v předmětu).
Docházka do výuky - max. 2 absence
Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině
Aktivní účast ve výuce
Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu
Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma)
Všechny náležitosti k zápočtu (včetně písemných prací a testu) student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru
|
Obsah
|
Úvod do studia italštiny- abeceda, výslovnost, přízvuk
1 Osobní zájmena, slovesa: essere, stare, chiamarsi. Časování pravidelných sloves všech třech slovesných tříd. Zápor. Předložky in, a, da, di, per. Rod a číslo podstatných jmen a přídavných jmen. Anche. Národnosti.
2 Časování sloves avere, scrivere, modální sloveso potere, dire. Používání slovesa esserci. Shoda členu, podst. jména, příd. jm. Tázací částice: Dove?, Chi?, cosa, quando. Citoslovce Che. Neurčitý člen.
3 Časování všech třech slovesných tříd, modální sloveso volere. Člen určitý. Používání ukazovacího zájmena Questo/a/i/e. Zvratná slovesa. Přivlastňovací zájména. Dvojitý zápor. Předložka per. Příslovce molto, abbastanza.
4 Nepravidelná slovesa fare, andare, venire, sapere. Sloveso volere v podmiňovacím způsobu. Příslovce způsobu a času. Fonetika. Pořádek slov ve větě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má zájem o italský jazyk. Převážná část kurzu probíhá v italském jazyce.
|
Získané způsobilosti |
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR A1): student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. velmi základní osobní informace, studium na Univerzitě, nakupování, místopis). Může komunikovat při jednoduchých a rutinních úkolech, které vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných záležitostech. Umí s pomocí jednoduchých výrazů popsat aspekty svého vzdělání, bezprostřední okolí a bezprostřední potřeby.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|