|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJV / 91ADF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJV
/
91ADF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Cizí jazyk DSP - Francouzština
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRF/91ADF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zkouška z cizího jazyka (francouzština) v doktorském studiu ověřuje jazykové kompetence doktorandů, a to jak v oblasti obecného, tak i odborného jazyka na úrovni B2. Kandidát musí prokázat schopnost komunikovat v oboru doktorského studia (lingvistické, literárně-kulturní, společensko-vědní obory).
|
Požadavky na studenta
|
Studenti musí absolvovat jeden tutoriál, na kterém se seznámí s formou a obsahem zkoušky a studijní literaturou. Rovněž mají možnost klást otázky ohledně doktorské zkoušky. Počet tutoriálů se bude odvíjet od počtu přihlášených studentů.
TUTORIÁLY
Ve Stagu se termíny objeví jako rozvrhové akce. Na jeden z termínů tutoriálu se musíte přihlásit ve Stagu.
TERMÍNY TUTORIÁLŮ BUDOU OZNÁMENY DO KONCE ZÁŘÍ.
Studenti, kteří mají MEZINÁRODNÍ certifikát zkoušky B2 a vyšší, donesou na tutoriál jeho kopii. Na základě tohoto certifikátu jim bude uznána písemná část zkoušky a získají zápočet.
Na Moodle najdou studenti aktuální informace, požadavky a další materiály.
K prezentaci je nutné předem dodat (do konce listopadu pro zimní semestr, do konce dubna pro letní semestr):
- Nástin doktorského projektu v rozsahu max. 1 strany A4 (max. 1 normostrana - 1800 znaků vč. mezer, řádkování 1.5, písmo Times New Roman 12) - souvislý text
- Přehled snímků prezentace v Powerpointu - max. 8-10 snímků, vč. úvodního a závěrečného snímku. Na snímcích musí být jen stručné odrážky, nikoli souvislé věty.
- Seznam klíčové terminologie: 20-30 klíčových termínů, tj. odborných, nikoli všeobecných, s překladem a přepisem výslovnosti (IPA - International Phonetic Alphabet). Cílem je, aby se student naučil správnou výslovnost termínů, které bude používat při prezentaci.
Ústní zkoušku studenti mohou skládat po složení písemné zkoušky, za kterou jim bude udělen zápočet.
Studenti si zapíší do Stagu předmět 91ADF a absolvují tutoriál v zimním semestru, zkoušku mohou skládat v zimním nebo letním semestru. Zkoušku je nutné složit do konce akademického roku.
Připravit se na písemnou zkoušku studenti mohou studiem materiálů na úrovni B2.
|
Obsah
|
Písemná zkouška (cca 60 minut)
Cíl
Cílem písemné zkoušky je ověřit jazykové kompetence v oblasti čtení s porozuměním, gramatiky a slovní zásoby na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce. Hranice pro úspěšné složení písemné zkoušky je 60% bez ohledu na výsledky v jednotlivých částech.
Forma
Čtení a porozumění textu: text s akademickými tématem obecného zájmu s úkoly, bez použití slovníku (cca 30 minut).
Mluvnice a slovní zásoba: Otázky s různými testovacími úlohami (cca 30 minut).
Ústní zkouška (cca 20 minut)
Cíl
Cílem ústní zkoušky je prokázat schopnost komunikovat v obecném jazyce a v oboru doktorského studia.
Forma
- Představení studenta: zahraniční stáže, kontakt s cizím jazykem, publikační činnost v rozsahu 2-3 minut a zodpovězení případných dotazů zkoušejícího.
- Odborná prezentace z oboru doktorského studia v rozsahu maximálně 10 minut a následná diskuze. Prezentace musí být připravena tak, aby byla srozumitelná i pro laické obecenstvo. Student bude o své práci hovořit za pomoci stručných bodů ve své prezentaci, nikoli dalších poznámek na papíře. Prezentace nesmí obsahovat souvislý text, který by student četl (student si donese prezentaci na flash disku).
Organizace, hodnocení a uznání písemné zkoušky
- Student se hlásí zvlášť na písemnou zkoušku (zápočet) a zvlášť na ústní zkoušku (zkouška). Je nutné absolvovat nejprve písemnou zkoušku. Po úspěšném složení písemné zkoušky získá student zápočet a může se přihlásit k ústní zkoušce.
- Písemná a ústní zkouška se hodnotí zvlášť. Pokud student neuspěje u jedné části, písemné nebo ústní, opakuje jen tuto část.
- Písemnou část je možné nahradit osvědčením o úspěšném složení některé mezinárodní jazykové zkoušky úrovně B2 a výše. Kopii certifikátu o zkoušce B2 odevzdá student na tutoriálu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Beková, J.; Kozlová, A.; Pěničková, L.; Quéret-Podesta, A. (2016). Allez hop! 2. Brno.
-
Doporučená:
Bérard, E.; Lavenne, G. (2003). Grammaire utile du français. Paris, Hatier - Didier.
-
Doporučená:
Abbadie, C.; Chovelon, B.; Morsel, M.-H. (2015). L'expression française écrite et orale. Grenoble.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
100
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost jazyka na úrovni B2. Schopnost přehledně a záživně prezentovat doktorskou práci, a tak prokázat prezentační dovednosti. |
Získané způsobilosti |
Vykonáním zkoušky doktorand/ka prokáže schopnost komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 v rovině obecné a odborné a porozumět textům v oblasti společenských věd. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Didaktický test
|
|
|
|