|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJA / VCA71
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJA
/
VCA71
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Italština 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
30
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
15 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
CJA/VCB71
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získání základních jazykových znalostí italštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Cílem předmětu je zvládnout základy gramatiky a praktickým způsobem si osvojit odbornou slovní zásobu v italštině tak, aby studenti byli schopni se bez problémů dohovořit např. během pobytu v IItálii. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní.
|
Požadavky na studenta
|
Studijní materiály ke kurzu v systému Moodle (přístupné studentům zapsaným v předmětu). Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce. Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu. Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma).
|
Obsah
|
Seznam gramatických témat: Pravopis a výslovnost ; Rod a číslo ; Určitý a neurčitý člen ; slovesa "být" a "mít" ; Spojení C'?/ci sono ; Základní číslovky ; Přídavná jména ; Slovesné třídy v přítomném čase ; Předložky (základní používání) Seznam aktivních kompetencí: konverzační témata a odborná terminologie z oboru
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Forapani, D. Italiano per medici. Firenze, Alma Edizioni, 2004.
-
Základní:
Janešová, J. Italština pro samouky. Voznice: Leda, 2009. ISBN 978-80-7335-187-8.
-
Rozšiřující:
Janešová, J. Italština pro samouky: klíč, slovník. Praha, 1994. ISBN 8090166474.
-
Doporučená:
Nocchi, S. Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Alma Edizioni: Firenze, 2022. ISBN 9788861827363.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Účast na výuce
|
25
|
Příprava na zápočet
|
25
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má zájem o italský jazyk. |
Získané způsobilosti |
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR A2): Uživatel jazyka na úrovni A2 rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Uživatel jazyka umí jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Rozhovor
|
|
|
|