|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USS / IPY2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USS
/
IPY2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychopedie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 120
|
3 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle: Cílem studijního předmětu je pokračovat v uvedení studentů do problematiky teoretických základů oboru Psychopedie, především do etiologie a psychologie mentální retardace, ale také do systému edukace, poradenství, sociálních služeb a dalších souvisejících témat.
Výukové teze: o Etiologie mentální retardace. o Specifika osobnosti klienta s mentálním postižením i dalšími duševními poruchami. o Edukační systém určený osobám s mentálním postižením. o Služby sociální péče pro osoby s mentálním postižením či jinou duševní poruchou. o Poradenství pro osoby s mentálním postižením či jinou duševní poruchou. o Alternativní přístupy k edukaci a péči o osoby s mentálním postižením. Terapeutické přístupy k osobám s mentálním postižením či jinou duševní poruchou.
Povinná literatura: ČERNÁ, M. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-2461-565-3. DOLEJŠÍ, M.K otázkám psychologie mentální retardace. Praha: Avicenum, 1978. MÜLLER, O. Lehká mentální retardace v pedagogickopsychologickém kontextu. Olomouc: UP, 2001. ISBN 978-80-2440-207-9. PIPEKOVÁ, J.Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD, 2006. ISBN 978-80-8663-340-4. Doporučená literatura: ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I. Mentální retardace: vzdělávání, výchová, sociální péče. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-060-3. VALENTA, M. a kol.Katalog posuzování míry SVP II. pro žáky s mentálním postižením. Olomouc: UP, 2012. VALENTA, M., MICHALÍK, J., LEČBYCH, M. Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-2473-829-1. VALENTA, M., MÜLLER, O.Psychopedie. Praha: Parta, 2013. ISBN 978-80-7320-187-6.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|