|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / SZ5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
SZ5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická psychologie
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/MS4
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Systematická příprava k ústní zkoušce
|
Obsah
|
1. Terminologické otázky, pedagogická psychologie mezi ostatními vědami, význam psychologie pro pedagogiku a didaktiku, předmět a metody zkoumání, aplikace pedagogické psychologie.
2. Pojmy moderní pedagogiky - edukační realita a současné trendy ve vzdělávání v ČR a ve světě.
3. Pojem učení synchronní multiparadigmatičnost pedagogiky, různá pojetí pojmu učení, typy a druhy učení, zákonitosti učení, význam paměti při učení
4. Vnitřní a vnější činitelé učení, genetická a sociální podmíněnost školní úspěšnosti.
5. Skinner a Bruner, dvě stěžejní teorie pro vzdělávání, jejich předchůdci a pokračovatelé.
6. Piaget a Vygotskij, konstruktivismus v pedagogické psychologii.
7. Motivace ve školním prostředí, význam motivace, porozumění potřebám žákům z hlediska zlepšení jejich motivace pro učení.
8. Reformní hnutí a alternativní proudy ve vzdělávání, jejich funkce a význam.
9. Nové pohledy na učení a vyučování jako kritika tradičních postupů ve školách.
10. Podpora efektivního učení a vyučování, jak se učit, jak vyučovat.
11. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, současná situace školské integrace.
12. Současné trendy ve vzdělávání, rozvoj sociálních dovedností žáků, klíčové kompetence ve vzdělávání, neurofyziologie a edukační věda, inkluzivní vzdělávání.
13. Novější teorie motivace ve vzdělávání.
14. Učitel jako významný činitel ve vzdělávání typologie učitelů, výchovné a vyučovací styly učitelů.
15. Fungování školní třídy (management třídy, role žáků ve třídě, vztah učitel versus třída, typy třídního kolektivu).
16. Nové trendy v pedagogické diagnostice, dynamická diagnostika, učební potenciál.
17. Zprostředkované vyučování, strukturální kognitivní modifikovatelnost, angažovanost učitele, program instrumentálního obohacování.
18. Sociální a morální vývoj dětí v kontextu školy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Průcha, J. Moderní pedagogika.
-
Doporučená:
Fontana, D. Psychologie ve školní praxi.
-
Doporučená:
Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Splnění všech předpokladů dle řádu UP v Olomouci pro připuštění ke státním závěrečným zkouškám. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|