|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / SOPPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
SOPPD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Speciální otázky pedagogické psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/DSOPP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozšířit a prohloubit znalosti z oboru pedagogické psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti jsou povinni nastudovat e-learningové prezentace svých kolegů a zodpovědět otázky uvedené v jedné z nich podle vlastního výběru (v každé prezentaci bude uvedeno maximálně 3-5 otázek). Vypracované odpovědi studenti zašlou prostřednictvím LMS Unifor vyučujícímu daného předmět.
Pro udělení zápočtu z předmětu tedy student
1.vytvoří společně se svým týmem prezentaci na zvolené téma, zašle ji vyučujícímu a svým spolužákům na předmětu
2. vyučujícímu zašle odpovědi na otázky z jedné prezentace svých kolegů.
|
Obsah
|
- - Jak připravit seminář - 7 kroků tvorby semináře - Týmová spolupráce ve škole - Životní kompetence jako rozhodující činitel pro tvorbu kurikula - Vliv vztahů ve třídě na úspěšnost žáků - Potřeba individualizace výuky - respekt k odlišnostem žáků - Rozvoj sociálních a morálních vlastností ve škole - Rodina, komunita, kultura - vliv na vzdělávání - Osobnost učitele ve vyučovacím procesu - Podněty alternativních forem vzdělávání - Návštěva školy, do které chodí rády děti i učitelé
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D. (100%),
Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lang G., Berberichová Ch. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998..
-
Doporučená:
Jedlička,R. a kol. Mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
-
Doporučená:
Kolář, M.. Skrytý svět šikanování ve školách, Portál 1997.. 1997. ISBN 80-71781-231.
-
Doporučená:
ROGERS,C.R., FREIBERG,H.J. Sloboda učiť sa. Bratislava : Persona, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
13
|
Účast na výuce
|
8
|
Domácí příprava na výuku
|
3
|
Příprava na zápočet
|
26
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování předmětu Úvod do pedagogické psychologie, zájem o danou problematiku. |
Získané způsobilosti |
-student získá širší a hlubší rozhled v oblasti výchovy a vzdělávání -bude se lépe orientovat v otázkách aplikace pedagogické psychologie do praxe -zvládne vytvořit výzkumný projekt zaměřený do oblasti výchovy a vzdělávání
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pracovní činnosti (dílny)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozhovor
|
|
|
|