|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / MKP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
MKP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Klinicko psychologické repetitorium 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
35 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/KP1M
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět klinicko psychologické repetitorium I bude zaměřen na problematiku dětské klinické psychologie. V jednotlivých přednáškách budou probírány otázky nejčastějších dětských psychických poruch, jejich psychodiagnostika a terapeutické možnosti. Využívány rovněž budou výukové klinické kazuistiky. Témata budou zaměřena následovně:
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní zapojení do průběhu výuky.
okruhy ke zkoušce:
1. Psychologický vývojová diagnostika 0-3 let (vývojové škály, neuropsychologický rozbor, vývojové zákonitosti, ukazatele odchylek o vývojové normy atd.
2. Mentální retardace (vývojové zákonitosti, diagnostické možnosti, možnosti terapeutické péče)
3. Poruchy autistického spektra (vývojové zákonitosti, diagnostické možnosti, možnosti terapeutické péče)
4. Batolecí věk: (klinicko psychologické zákonitosti, reaktivní porucha v dětství, desihnibovaná porucha v dětství, obtížný temperament, psychodiagnostika, terapeutické možnosti)
5. Vývojové a získané poruchy řeči u dětí, klinicko psychologické zákonitosti, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
6. Předškolní věk: (klinicko psychologické zákonitosti, ADHD, porucha opozičního vzdoru, enurézy a enkoprézy, psychodiagnostika, terapeutické možnosti).
7. Poruchy spánku u dětí, tiky a záchvatovité stavy u dětí, klinicko psychologické zákonitosti, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
8. Mladší školní věk: (klinicko psychologické zákonitosti, poruchy učení, specifické a nespecifické emoční poruchy v dětství, psychodiagnostika, terapeutické možnosti).
9. Oblast prepuberty: (klinicko psychologické zákonitosti, poruchy chování, predelikventní vývoj, psychodiagnostika, terapeutické možnosti).
10. Oblast pubertálního období: (klinicko psychologické zákonitosti, poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, schizofrenie a bipolární porucha, psychodiagnostika, terapeutické možnosti).
11. Adolescence: (klinicko psychologické zákonitosti, disharmonický vývoj osobnosti, poruchy pohlavní identity, alterace pohlavní orientace, psychodiagnostika, terapeutické možnosti).
|
Obsah
|
1. Novorozenecké a kojenecké období: klinicko psychologické zákonitosti, mentální retardace, autismus, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
2. Batolecí věk: klinicko psychologické zákonitosti, reaktivní porucha v dětství, desihnibovaná porucha v dětství, obtížný temperament, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
3. Vývojové a získané poruchy řeči u dětí, klinicko psychologické zákonitosti, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
4. Předškolní věk: klinicko psychologické zákonitosti, ADHD, porucha opozičního vzdoru, enurézy a enkoprézy, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
5. Mladší školní věk: klinicko psychologické zákonitosti, poruchy učení, specifické a nespecifické emoční poruchy v dětství, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
6. Poruchy spánku u dětí, tiky a záchvatovité stavy u dětí, klinicko psychologické zákonitosti, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
7. Oblast prepuberty: klinicko psychologické zákonitosti, poruchy chování, predelikventní vývoj, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
8. Oblast pubertálního období: klinicko psychologické zákonitosti, poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, schizofrenie a bipolární porucha, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
9. Adolescence: klinicko psychologické zákonitosti, disharmonický vývoj osobnosti, poruchy pohlavní identity, alterace pohlavní orientace, psychodiagnostika, terapeutické možnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Říčan, P., Krejčířová, D. a kol. (2006). Dětská klinická psychologie (4. vydání).. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Langmeier, Balcar, Špitz. (2000). Dětská psychoterapie. (2. vydání).. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Valenta, M., Michalík, J., Lečbych, M. (2012). Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně právním kontextu..
-
Doporučená:
WHO. MKN-10. Mezinárodní klasifikace nemocí - Duševní poruchy a poruchy chování.. Praha: Psychiatrické centrum., 2006.
-
Doporučená:
Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. (2002). Psychodiagnostika dětí a dospívajících.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Prochaska, J., & Norcross, J. (2013). Systems of psychotherapy: A transtheoretical analysis. Nelson Education.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
35
|
Účast na výuce
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Celkem
|
70
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
bez předchozích předpokladů |
Získané způsobilosti |
Cílem kurzu je získání znalostí o klinickou práci a praktické klinické úvahy pro psychology. Cílem tohoto kurzu je osvojit si hlubších znalostí a dovednosti z oblasti dětské klinické psychologie. |
Vyučovací metody |
- Pozorování
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|