|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / KMEB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
KMEB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kvantitativní metodologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět prohlubuje znalosti z kvalitativní metodologie formou nácviku analýzy kvalitativních dat. Probírány jsou základy kódování a nejběžnější metody analýzy kvalitativních dat. Studenti se též naučí ovládat program ATLAS.ti 8.
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečná ústní zkouška se skládá ze dvou částí:
1) přezkoušení teoretických znalostí
Váha v celkovém výsledku cca 40%
Losování jedné teoretické otázky z 10 okruhů odpovídajících osnově předmětu.
2) představení vlastního projektu a prokázání dovednosti ovládat program ATLAS.ti 8 a jeho hlavní funkce
Váha v celkovém výsledku cca 60%
Minimální parametry projektu jsou:
3 primární dokumenty (PDs)
30 kódů (Codes)
10 spojení mezi kódy (Links)
1 finální schéma (Network)
2 poznámkové soubory (Memos)
Plus skupiny těchto prvků (Groups)
Projekt může mít libovolné téma, které se ovšem musí alespoň okrajově týkat psychologie. Student ho musí umět prezentovat, tj. interpretovat výsledné analýzy.
Doporučené zdroje:
1) zkušební verze programu ATLAS.ti 8 stažitelné zde:
http://atlasti.com/free-trial-version/
2) powerpointové prezentace předmětu
3) Manuál programu - ATLAS.ti 8 WindowsQuick Tour stažitelný zde:
http://downloads.atlasti.com/quicktour/QuickTour_a8_en.pdf?_ga=1.103684416.1798649392.1493159280
4) výuková videa k programu ATLAS.ti YouTube channel
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8CTEdsSSmZEdst4E2bJ06Gp9VeE3fouV
5) Povinná literatura:
Salda?a, J. (2015). The coding manual for qualitative researchers. Sage.
Friese, S. (2012). Qualitative Data Analysis with ATLAS.ti. London: SAGE.
Strauss, A., Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert.
Řiháček, T., Čermák, I., & Hytych, R. (2013). Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita. Staženo z: http://www.opvk.fss.muni.cz/ikapsy/uploads/Kvalitativni-analyza-textu.pdf
National CASP Collaboration. (2002). 10 Questions to Help You Make Sense of Qualitative Research, Critical Appraisal Skills Program (CASP). Milton Keynes Primary Care Trust (The Cochrane Collaboration
6) Doplňující literatura:
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Grada Publishing.
Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.
Ryan, F., Coughlan, M., & Cronin, P. (2007). Step-by-step guide to critiquing research. Part 2: qualitative research. British journal of nursing, 16(12), 738-745.
Law, M., Stewart, D., Letts, L., Pollock, N., Bosch, J., & Westmorland, M. (1998). Guidelines for critical review of qualitative studies. McMaster University Occupational Therapy Evidence-Based Practice Research Group
|
Obsah
|
Výuka předmětu probíhá v jednotlivých týdnech dle následujícího schématu:
1) Filozofické kořeny a podstata kvalitativní analýzy dat
2) Příprava a organizace dat, fokusování analýzy
3) Co je to kódování - definice a praktické ukázky
4) První fáze kódování dat, druhy kódování a kódovací systémy
5) Druhá fáze kódování, identifikace vzorců v datech, vyvstávající ústřední kategorie, tvorba schémat
6) Posuzování kvality kvalitativních studií pro publikování
7) Kvalitativní obsahová analýza
8) Zakotvená teorie
9) Interpretativní fenomenologická analýza - IPA
10) Narativní analýza
11) Diskurzivní analýza
12) Opakovací hodina - FAQ od studentů
V rámci všech seminářů je představováno ovládání programu ATLAS.ti 8 ve spojení s tématem přednášky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Účast na výuce
|
20
|
Semestrální práce
|
40
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování předmětů ZM1K a ZM2K v prvním ročníku. A absolvování předmětu Kvalitativní metodologie v 2.roč. |
Získané způsobilosti |
- příprava kvalitativních dat
- kódování kvalitativních dat
- tvorba interpretačních schémat
- ovládání programu ATLAS.ti 8 |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Demonstrace
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|