|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / DSM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
DSM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Selfmanagement
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
20 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti, dovednosti a kompetence v oblasti sebepoznání, sebeuvědomění a sebeřízení. Studenti by měli rozpoznat jaké schopnosti, dovednosti a kompetence mohou u sebe vzhledem ke svému profesionálnímu zaměření rozvíjet a řídit, a naučit se s nimi aktivně pracovat.
|
Požadavky na studenta
|
splnění úkolů
|
Obsah
|
Sebeuvědomění a sebepoznání jako cesta (základ) k sebeřízení (self management)
- Vymezení konstruktů
- Self management a osobnost
- Uvědomění si silných stránek charakteru
- Kariérové kotvy
- Metody sebepoznání (registrace a analýza vlastního myšlení, chování a jednání, zpětná vazba od druhých, psychologická diagnostika)
Stanovování cílů
- Nastavení
- Rozpracování
- Reflexe
Time-management (řízení času)
- Metody řízení času
- Metody plánování dne
Emoční inteligence jako klíč k úspěchu v rámci úspěšného sebeřízení
- Vlastnosti emoční inteligence
- Dovednosti emoční intelligence (vnímání emocí, využití emocí, porozumění emocím, řízení emocí)
Stres a práce se stresem
- Mindfulness meditace
- Používání humoru ke zvládání stresu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Provazník,V. a kol.: Psychologie pro ekonomy. GradaPublishing, spol. s r.o., 1997.
-
Základní:
Kern,H., Mehlová,Ch., Nolz,H., Peter,M., Winter-Spergerová,R.:. Přehled psychologie, Portál, Praha,2012.
-
Základní:
Říčan, p.:. Psychologie, 3., doplněné vydání, Portál, Praha 2009.
-
Rozšiřující:
Černý,V.:. Jak na jednotlivé typy lidí, Computerpress, Praha, 2000.
-
Rozšiřující:
Heppel,M.:. Jak získat hodinu denně, GradaPublishing,a.s., Praha, 2012.
-
Rozšiřující:
Littauerová,F.:. Osobnosti plus, Medium Praha, 1997.
-
Rozšiřující:
Křivohlavý,J.:. Psychologie zdraví, Portál s.r.o., Praha 2001.
-
Rozšiřující:
Richards,M.:. Stres, Management do kapsy, Portál, Praha 2006.
-
Doporučená:
Lojda,J.:. Manažerské dovednosti, GradaPublishing,a.s., Praha, 2011.
-
Doporučená:
Toman, I.:. Motivace zvenčí je jako smrad, Taxusinternational s.r.o., Praha 2010.
-
Doporučená:
Jarošová a kol.:. Trénink sociálních a manažerských dovedností, Management press, Praha 2001.
-
Doporučená:
Jay,R., Templar,R.:. Velká kniha manažerských dovedností, GradaPublishing a.s., 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
24
|
Příprava na zkoušku
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
36
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Bez předpokladů.
|
Získané způsobilosti |
Schopnost sebepoznání a sebeřízení
Sebemonitoring
Zná své kompetence a umí je uplatnit
Chápe potřebu dalšího profesního růstu |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Projekce (statická, dynamická)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|