|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / DPCHL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
DPCHL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psycholingvistika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
8 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je studenty blíže seznámit se základními lingvistickými pojmy a problémy, procesy osvojování jazyka a poruchami řeči z psychologického, lingvistického a neurologického hlediska
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
01. Co je jazyk? - definice, teorie vzniku jazyka.
02. Úvod do psycholingvistiky. Sémiotika.
03. Jazyk a význam.
04. Anatomické předpoklady pro užívání jazyka.
05. Úvod do neurolingvistiky.
06. Jazyk a myšlení.
07. Vnitřní řeč.
08. Osvojování řeči z hlediska vývojové psychologie 1.
09. Osvojování řeči z hlediska vývojové psychologie 2.
10. Bilingvismus.
11. Jazyk a kultura.
12. Gender a jazyk.
13. Aplikace poznatků psycholingvistiky v rámci vybraných psychoterapeutických škol.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hagege, C. Člověk a řeč.
-
Doporučená:
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace - poznatky vývojové psycholingvistiky.. Praha, 2011.
-
Doporučená:
Čermák, F. Jazyk a jazykověda - přehled, slovníky.. Praha, 2011.
-
Doporučená:
Pinker, S. Jazykový instinkt. Praha, 2010.
-
Doporučená:
Černý, J. Malé dějiny lingvistiky. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Love, R. J., Webb, W. G. Mozek a řeč ? neurologie nejen pro logopedy. Praha, 2009.
-
Doporučená:
Pinker, S. Slova a pravidla. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Nebeská, I. Úvod do psycholingvistiky. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Erhart, A. Úvod do psycholingvistiky. Brno, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
24
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Semestrální práce
|
16
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Didaktický test
- Seminární práce
|
|
|
|